Årsresumé II/II
Skrivet: 2013-12-31 ▲ 17:48:10 / Kategori: Övrigt - Bloggen

Har du inte läst min årsresumé del 1 ännu? Klicka då här för att göra det innan du går vidare med denna delen. :)

 
I härliga juli fick jag en veckas välbehövlig ledighet då jag flög ner till Italien tillsammans med min bror och bilade sedan hem med mamma och pappa. Vi bodde i en liten bergsby och besökte bland annat Pisa, "Devil's bridge", närliggande staden Lucca och Cinque Terre. Innan jag åkte iväg på resan levererade jag bilderna från bröllopet i juni och fick visa upp dem i bloggen för er! Efter Italien gick jag även på EM-matchen mellan Sverige och Tyskland.
 
 
I Augusti investerade jag i en Apple iMac då min lilla bärbara mac började ge upp och bli allt segare. Jag förevigade Anna & Daniels bröllop ute på Öckerö, fotograferade en dramatisk natt utanför balkongen med blixtrar och fångade ett fåtal på bild, åkte ut till havet och njöt på bryggan, såg grymmaste The Sounds live och plåtade vid Röda Sten med Hanna & Linnéa.
 
 
September och naturen bytte långsamt färg till de där varmare färgerna som jag gillar mycket bättre än illgrönt. Jag passade på att ta ut kameran och fotografera både natur och lite självporträtt. En helg åkte jag också upp till Dalsland där vi besökte Hannas stuga på landet och vi njöt av de sista sensommar-dagarna, lagade god mat och fotograferade i ett övergivet litet hus.
 
 
I oktober fortsatte jag fotografera den allt mer höstigare naturen och det blev några utflykter till närliggande vackra ställen. Jag bättrade på min ombre-färg i håret, började spela bandy igen efter att i stort sett lagt av, blev kontaktad av Mohammedi – som driver Sveriges största konstblogg – och fotograferade honom, ändrade om lite i mitt rum och plåtade självporträtt i halloween-tema.
 
 
November, månaden då jag tog den längsta bloggpausen någonsin, och fotograferade i stort sett ingenting – förutom bröllopet jag fick äran att fota den 2 november (fler bilder från detta kommer upp nästa år!). Senare i november var jag även på Hunger Games Night som jag sett fram emot väldigt länge. Men denna månaden kommer fortfarande symbolisera mörker för mig då det var mörkt ute varje morgon påväg till jobbet och varje eftermiddag påväg hem från jobbet. Bloggpausen gjorde också att jag tappade det roliga jag hade i vardagen och sedan dess har både kommentarer och besöksantal sjunkit vilket jag fortfarande tycker är riktigt tråkigt.
 
 
December, månaden då bloggen kom på banan igen, sakta men säkert. Snön fick vi smaka lite kort på i början av månaden men den sköljde snart regnet bort. Trots snöns uteblivenhet blev det en mysig jul ändå och jag gick på julskyltning och julmarknad, firade Lucia med glitter i håret på jobbet, fotade fullmånen en sen kväll, jobbade min sista dag och hade en riktigt mysig julafton.
 
 
2013 har haft många höjdpunkter med student, resan till Italien, alla bröllopen jag fått chansen att fotografera, att jag faktiskt lyckats få ett jobb och såklart bokningen av resan till Thailand nästa år. Jag ser verkligen fram emot vad 2014 kan ge mig, vilket jag tror kommer börja på bästa sätt med ett äventyr! Men sen då? Jag har mina funderingar och framtiden får utvisa hur det blir med dem...
 
Gott nytt år på er, hoppas ni får en fin kväll och natt!!
Lämna en åsikt? :)
4 kommentarer

Kommentarer
▲ Maria ➟ blogg/hemsida: http://dreamsof.blogg.se/

Gott nytt år Rebecka!

Jag tänker det var bra med en bloggpaus. Behöver man vila så är det nog bra att låta bloggen göra det också, man ska ju blogga för att det är roligt och man har något man vill visa. Läsarna lär ju komma tillbaka :)

Svar: Gott nytt år på dig också Maria!!
Jaa, det är sant, men egentligen ville jag ju blogga bara det att jag aldrig hann göra något annat än att jobba kändes det som. Det vet jag inte, men tack snälla du för dina fina kommentarer! :)
Rebecka Stålbrand

Postat den 2013-12-31 klockan 18:25:30
▲ AKP Photography ➟ blogg/hemsida: http://www.bloggakpphoto.net

Kjempefint :D :D

Postat den 2014-01-01 klockan 18:18:12
▲ Fotograf Yohanna Mårtensson - Fotograf i Hälsingland ➟ blogg/hemsida: http://yohannafotograferar.blogg.se/

Vilka underbara bilder! Du är så himla duktig! :)

Älskar första bilden på Augusti, riktigt snygg! :)

Svar: Tack så väldigt mycket!! :) Jaa, den är en favorit, tack!
Rebecka Stålbrand

Postat den 2014-01-03 klockan 19:00:19
▲ Moa - hobbyfotograf ➟ blogg/hemsida: http://moahakansdotter.blogg.se/

Jag brukar inte gilla årsresuméer då det oftast bara blir massa text och är det bilder så är det svårt att förstå när bilderna togs. Måste säga att du lyckades riktigt bra! Läste igenom båda dina delar och du har lyckats få till bilderna på ett riktigt snyggt sätt! Bra jobbat!

Du är verkligen en inspiration, Rebecka! Du tar så galet fina bilder! :)

Svar: Åhh, tack så hemskt mycket Moa! Det värmer verkligen att få höra när man lagt ner så mycket tid på dessa inlägg. Tack så väldans, blir så glad! :)
Rebecka Stålbrand

Postat den 2014-01-06 klockan 12:25:47



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
Jag som driver denna bloggen heter Rebecka och jag kommer från Göteborg men bor numera i Skövde. Ett av mina största intressen är fotografering och här i bloggen skriver jag och uppdaterar om just foto samt även lite om min vardag och mina tankar. Jag är 23 år gammal och har sedan hösten -14 pluggat "Webbutveckling" på högskolan. Välkommen till min lilla värld!