Årsresumé I/II
Skrivet: 2013-12-29 ▲ 15:57:00 / Kategori: Övrigt - Bloggen

För tredje året i rad tänkte jag ge mig på en årsresumé igen! Jag tycker det är så kul att kika på andras och det är ju även lite roligt är det att se själv vad man har hunnit med under ett år. Vi börjar med januari till juni så dyker de sex sista månaderna upp inom kort.

 
Snön låg på backen i januari och jullovet spenderades för det mesta arbetandes på projektarbetet. Jag hann ändå med självporträtts-plåtningar, inköp av balskor (vilket innebär att jag var helt färdig med min klädsel redan i januari), plugg i skolan, lansering av min hemsida till UF-företaget samt lite rastning av kameran emellanåt.
 
 
Gråa februari hade sina stunder, jag gick ut en dag i skogen och fotade kala träd i en ny spännande vinkel, fikade med vänner, gjorde smoothies, lös upp tråkiga vardagen med lite bullbak, köpte mig det mest efterlängtade objektivet på länge – vidvinkel 16-35mm – och testade det med självportätt bland tidningar som tog en evighet att sätta upp (och ta ner igen).
 
 
Mars började med hopp om att våren äntligen var påväg, vilket snabbt suddades ut då snön ringlade sig ner i en vacker solnedgång. Mars flöt i alla fall på ganska fort och det hände en del, så som att jag gjorde en rolig fotouppgift där vi skulle tolka en låt, jag träffade fina vänner, studentmössan kom med posten och allt kändes så mycket närmre, åkte till Stockholm för att spela SM-final i bandy, hjälpte till att fotografera ny profilbild för Hanna och till slut satte jag upp en fotoutställning på ett stort företag.
 
 
April, april, månaden då våren kom med besked och vårtecken gjorde sig bra på bild. Jag åkte bland annat till Björkö där blåsippor förevigades på bild, drog med mina kompisar till Öckerö för att fota en vacker solnedgång, hade en årlig eldning av slänten bakom vårt hus (som såklart fotograferades), besökte Naturhistoriska muséet med klassen, gjorde en tolkning av reklambild, inspirerades av filmen "The Host" och fotograferade mig själv som en av själarna (baserat på boken/filmen alltså) och hittade ett vackert vattenfall i Kvarnbyn strax utanför Göteborg värt att fånga på bild. Med andra ord var april månaden då kameran användes väldigt flitigt.
 
 
Hjälp, redan maj!? Tiden hade gått så långsamt men ändå så fort, det är svårt att beskriva men att man hade en månad kvar i gymnasiet var svårt att förstå. Jag var kreativ med mina inbjudningar för studenten, åkte med fotoeleverna till årets "Skagen över dagen" (där jag även vann tredjepris i fototävlingen som arrangeras i samband med resan), kände mig lite som en prinsessa när jag fick göra mig fin inför balen, åkte till Ulricehamn och besökte olika gamla ställen runt Åsunden, fotade citylandscape i Göteborg, plåtade studentporträtt med Hanna & Linnéa, gick på Linnéas student som var först ut och till slut den 31 maj tog studenten själv!!
 
 
Blev utan min dator i början av juni och när jag väl fick tillbaka den kunde jag passa på att visa er min student, en fatastisk dag! Sommarens första månad började med äntligen lite ledighet efter ett fullspäckat år av plugg och projektarbete. Jag fick en extern blixt i studenpresent, gick på Liseberg med en vän, hade min allra sista ridlektion (åh, vad jag saknar stallet nu...), gick på Hannas student som var sist ut, köpte nya coola skor med platå, hade en provfotografering på Öckerö inför kommande bröllop, fotograferade med Hanna, började jobba snabbt och hastigt efter ett telefonsamtal (där var den ledigheten slut, hehe) och fotograferade mitt allra första bröllop.
 

Ett första halvår med mycket händelser, månaderna juli-december kommer som sagt upp innan året är slut. :)
 
Lämna en åsikt? :)
3 kommentarer

Kommentarer
▲ Tricia Foto - Fotograf & vardagsbetraktelser ➟ blogg/hemsida: http://triciafoto.se/

ååå va kul de ser ut som att du har haft :D

Svar: Jaa, det har jag verkligen haft!! :D
Rebecka Stålbrand

Postat den 2013-12-30 klockan 02:44:44
▲ Ellen (alatariel) ➟ blogg/hemsida: http://alatariel.papper.fi

Så kul att titta igenom detta då jag kommer ihåg de flesta händelserna! :D Super bra år verkar det som om du haft. ^^ Gott nytt år, borde man vell också säga. ^^

Svar: Hahaha, oj vad roligt! :D Oh jaa, det fanns ju många höjdpunkter! Gott nytt år på dig själv! :)
Rebecka Stålbrand

Postat den 2013-12-31 klockan 00:15:48
▲ AKP Photography ➟ blogg/hemsida: http://www.bloggakpphoto.net

Kjempefint innlegg med nydelige bilder :D :D

Svar: Tack så jättemycket!! :D
Rebecka Stålbrand

Postat den 2014-01-01 klockan 18:15:42



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
Jag som driver denna bloggen heter Rebecka och jag kommer från Göteborg men bor numera i Skövde. Ett av mina största intressen är fotografering och här i bloggen skriver jag och uppdaterar om just foto samt även lite om min vardag och mina tankar. Jag är 23 år gammal och har sedan hösten -14 pluggat "Webbutveckling" på högskolan. Välkommen till min lilla värld!