Svar från frågestunden!
Skrivet: 2011-09-13 ▲ 21:33:52 / Kategori: Personligt - Frågor & Svar


♥ Vad är ditt favoritmotiv? :) Och din favoritbild som du tagit?
Jag måste säga att jag tycker i stort sett allt är roligt att fota. Men allra mest tycker jag om att fota djur, speciellt hästar. Då får de gärna vara lite spralliga och lekfulla med huvudet uppe och öronen framåt. ;)

Oj, jag har väldigt svårt att välja en favoritbild. Jag tror inte jag har en absolut favorit utan jag tycker om flera stycken väldigt mycket. Här har ni några stycken men jag hade lätt kunnat lägga till några fler!


♥ Gillar du hästar? :)
Haha, yes, det märks väl? :D


♥ Hur gammal var du när du fick/köpte din första kamera?
Hmm, det var november 2007 jag köpte min första kamera, vilket innebär att jag var 13 år.


♥ Hur många objektiv har du/vilka?
Jag har tre stycken obejktiv. Det första jag skaffa var samtidigt som jag köpte kameran och som jag tror de allra flesta köper med, standard eller kitobjektivet Canon EF-S 18-55/3,5-5,6 IS. Att fota hästar var tidigt av intresse och jag saknade något som gjorde att jag kom närmre vilket gjorde att jag köpte telezoomet Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM. Det här året har jag blivit mer intresserad av att fota människor och jag köpte objektivet som är perfekt till porträtt, Canon EF 50/1,4 USM. Vill du läsa mer om min utrustning, klicka här.


♥ Kan du ha en liveblogg någon gång via t.ex Bambuser?
Haha, joo, det hade varit kul att testa på! Men jag vet inte, ni hade nog fått tjata lite eftersom jag trots allt hellre står bakom än framför kameran. ;)


♥ Föredrar du Nikon eller Canon?
Jag har aldrig riktigt testat på Nikon så kan inte riktigt uttala mig om detta. Det är klart att jag föredrar Canon eftersom jag själv äger en sådan men det hade lika gärna kunnat vara tvärtom om jag den dagen jag köpte kameran hade bestämt mig för en Nikon istället.


♥ Tjänar du pengar på din blogg?
Nej, det gör jag inte.


♥ Har du några filter? :)
Ja, jag har tre stycken närbildslinser ("macrolinser") med styrkorna +1, +2 och +4. Jag har även diverse skyddsfilter för att skydda objektiven.


♥ Hur lång är du? x)
Ofta den kortaste i klassen, runt 160 cm nu tror jag. ;)


♥ Vilket är ditt bästa kamera-relaterade köp?
Oj, vad svårt! Det måste nog vara mitt porträtt objektiv, Canon EF 50/1,4 USM men jag har alltid gillat telezoomet, kunde dock önska att det skulle haft ett lägre bländartal.


♥ Vad fick dig att börja fota?
Jag tror, helt ärligt, att det måste vara när jag blev medlem på hästsidan stallet.se. Jag blev så fascinerad och inspirerad av alla bilder där, sådana ville jag också kunna ta! Det var nog så det började. ;)


Är du nöjd med din kamera?
Det har jag alltid varit! Men just nu måste jag säga att jag skulle vilja byta upp mig så jag kan utvecklas ännu mer. :)


Vad är din högsta dröm?
Egentligen ingen aning. Om jag tänker inom fotoramarna är nog min högsta dröm att bli framgångsrik fotograf då jag kan fota det jag tycker allra mest om och kunna försörja mig på det.


Varför är du bäst!?
För att det bara är så! Haha, nej, du är bäst! ;) (You know who i'm talking to...)


Har du några tips på hur man får många besökare på sin blogg?
Jag har väl inte så mycket erfarenhet av det men jag tror det är bra att kommentera många olika bloggar och anmäla sig till olika tävlingar.


Vilka sporter har du gått i?
Alldeles för många! Gymnastik, simning, fotboll, orientering, innebandy och det jag även idag sysslar med; bandy (på is) och ridning.


Hur ofta fotar du, är det varje dag eller bara ibland?
I stort sett varje dag. Det är ofta jag tar "random" kort på en penna eller någon prydnad som står i mitt rum bara för att jag har tråkigt.


När fick du din första kamera? Inte system, utan vanlig?
Jag har aldrig haft en egen kompaktkamera utan det har väl varit att jag ibland lånat familjens kamera. Jag tror det blev mer och mer när jag fick mina kaniner (år 2005).


När började du gilla att fota? :)
Det måste ha varit där omkring när jag fotade kaninerna så kanske runt 2006 (?). Svårt att avgöra eftersom jag inte riktigt kommer ihåg själv men jag tror det var då. :)


Vilken är din riktiga hårfärg?
Jag vet aldrig vad jag ska kalla den, mörkblond, sandfärgad, ljusbrun? Tror ni fattar. ;) Ni ser den alldeles ovanför, btw. :)



Tusen tack för alla frågor, det har varit riktigt kul att svara på dessa!
Lämna en åsikt? :)
1 kommentarer

Kommentarer
▲ M ä r t h a . V ➟ blogg/hemsida: http://maisonscotch.blogg.se/

Tack för svaren, det var kul att läsa :]

Vill ha din kamera + objektiv :3

Postat den 2011-09-14 klockan 17:15:17



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
Jag som driver denna bloggen heter Rebecka och jag kommer från Göteborg men bor numera i Skövde. Ett av mina största intressen är fotografering och här i bloggen skriver jag och uppdaterar om just foto samt även lite om min vardag och mina tankar. Jag är 23 år gammal och har sedan hösten -14 pluggat "Webbutveckling" på högskolan. Välkommen till min lilla värld!