Ny header
Skrivet: 2015-06-15 ▲ 16:32:26 / Kategori: Foto - Självporträtt

Canon EOS 7D eller Canon EOS 5D mark III, Canon EF 50/1,4 USM
 
Jag har länge velat byta första headerbilden på mig och idag tog jag mig äntligen tid och fotade lite nya självporträtt med kameran i handen. Skulle ta cykeln upp till berget (Billingen) som finns här i Skövde men hittade denna gulliga lilla väg så det blev att jag stannade där i stället. Förresten vilken otrolig skillnad det är med molnig miljö och när solen lyser genom träden, var tvungen att ta bild för att visa hur stor skillnad det blir på bild! I alla fall satt jag och valde mellan den bilden ni ser i inlägget och den som nu finns i headern. Vad tycker ni, rätt val? Testade också lite nytt i redigeringsväg för att bryta av mitt gamla vanliga redigeringssätt, det blev ganska annorlunda. :)
Lämna en åsikt? :)
2 kommentarer

Kommentarer
▲ Maria Ekblad ➟ blogg/hemsida: http://dreamsof.se/

Jag tycker den är jättefin! Fast på dator är den ganska grön, även i hudtonerna. Jag tycker själv det är svårt att se normal ut på bild med kameran i handen haha, så tycker du har lyckats väldigt bra!

Svar: Tack Maria! :) Jaa, jo, jag har ju redigerat åt det gröna hållet, jag tycker det ser bra ut på min mac. Vet ju inte hur den typen av redigering ser ut på andra datorskärmar, eftersom det alltid skiljer så mycket haha, men kommer kunna kolla det nästa vecka så får göra det! Håller med dig, jag lyckades väl helt okej även om man själv ändå aldrig blir riktigt nöjd. Tack! :D
Rebecka Stålbrand

Postat den 2015-06-15 klockan 17:35:58
▲ Koffe - fotoblogg ➟ blogg/hemsida: http://fotokoffe.blogg.se

Åh vad snyggt! Fick lite inspiration till att göra mig själv en ny:)

Svar: Tack så mycket!! Jaså, du som redan har en så cool header?? :D
Rebecka Stålbrand

Postat den 2015-06-15 klockan 18:52:50



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
Jag som driver denna bloggen heter Rebecka och jag kommer från Göteborg men bor numera i Skövde. Ett av mina största intressen är fotografering och här i bloggen skriver jag och uppdaterar om just foto samt även lite om min vardag och mina tankar. Jag är 23 år gammal och har sedan hösten -14 pluggat "Webbutveckling" på högskolan. Välkommen till min lilla värld!