Follow me around – En bild per timme
Skrivet: 2015-08-19 ▲ 17:49:57 / Kategori: Personligt - Rebecka, Personligt - Vardag

Fick frågan tidigare i sommar om inte jag kunde visa en dag med mig här på Öland och eftersom jag inte kan ta en vanlig jobbdag så fick det bli gårdagen då restaurangen var stängd. Så här har ni min tisdag i bilder! :)


Kl. 08:52 - En ovanligt "tidig" uppstigning för att vara denna sommaren och efter en snabb frukost hoppade vi in i bilen och styrde mot jobbet.
 
 
Kl 10:19 - Jag har nämligen fått i uppdrag att fotografera lite till restaurangen så dessert-plåtning stod på schemat idag.
 
 
Kl. 11:41 - Gabriel i full gång med att göra en lakritspannacotta klar för fotning.
 
 
Kl. 12:26 - Paus för lunch, hela sommaren har jag ätit goda och varierande luncher tillagade av våra kockar. :)
 
 
Kl 13:00 - Vi hade slut på harsyra till en dessert och var tvungen att ge oss ut i skogen för att plocka.
 
 
Kl. 14:21 - Alla desserter var plåtade och vi kikade på resultatet i datorn.
 
 
Kl 15:45 - Efter att ha handlat på vägen hem från jobbet skrapade Gabriel sin utbytta trisslott, no luck though...
 
 
Kl. 16:59 - Förberedde för kvällens aktiviteter, stålullsfotografering!
 
 
Kl. 18:20 - Dagens lätta middag: Tomater, mozzarella, oliver, lufttorkad skinka, parmesan och en ciabatta. Även om allt på tallriken inte faller mig i smaken fanns det godbitar jag också tyckte om.
 
 
Kl. 19:09 - Social Gabriel när jag testar ljuset, vi passade på att ta lite parbilder här.
 
 
Kl. 20:01 - Såg på solnedgången vid Byrums raukar.
 
 
Kl. 21:23 - Gjorde ett par försök med stålullsfotograferingen men det blåste mycket och vi frös så vi hade inte tålamodet att fortsätta. Svårt att slå förra gångens resultat...
 
 
Kl. 22:15 - Lässtund med kakor i värmeljusens sken.
 

 
Alla bilder i detta inlägg fotade med Canon EOS 5D mark III eller Canon EOS 7D (bild 8) eller Iphone 4S (bild 2), Canon EF 50/1,4 USM eller Canon EF 16-35/2,8 L USM II
 
Lämna en åsikt? :)
3 kommentarer

Kommentarer
▲ ISA ➟ blogg/hemsida: http://isabyl.devote.se

men gud så fin dag! verkar som ett riktigt härligt jobb ju :)

Svar: Jaa, det var en riktigt fin dag! :) Yes, kul att få lite fotouppdrag! :)
Rebecka Stålbrand

Postat den 2015-08-19 klockan 23:05:14
▲ Malin ➟ blogg/hemsida: http://malinwallberg.se

Åh,kul inlägg! Öland är ju så fint!

Svar: Tack, Malin, vad kul att höra!! :) Indeed!
Rebecka Stålbrand

Postat den 2015-08-21 klockan 09:38:59
▲ Maria Linnea - Wanderlust ➟ blogg/hemsida: http://mariaslinnea.blogg.se

Alltså imorgon när kriget kom-serien är ju typ den bästa serien som finns! :D

Svar: Jaa!!! Kan inte hålla räkningen på hur många gånger jag läst serien och var ju tvungen att introducera den för min pojkvän denna sommarn! :D
Rebecka Stålbrand

Postat den 2015-08-24 klockan 18:01:09



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
Jag som driver denna bloggen heter Rebecka och jag kommer från Göteborg men bor numera i Skövde. Ett av mina största intressen är fotografering och här i bloggen skriver jag och uppdaterar om just foto samt även lite om min vardag och mina tankar. Jag är 23 år gammal och har sedan hösten -14 pluggat "Webbutveckling" på högskolan. Välkommen till min lilla värld!