Önska tipsinlägg
Skrivet: 2013-07-02 ▲ 20:47:00 / Kategori: Övrigt - Tips

Det var ett bra tag sedan jag skrev tipsinlägg och nu tänkte jag att det var dags igen! Denna gången vill jag fråga er, är det något speciellt ni vill ha tips på? En speciell bild som ni undrar hur jag redigerat eller tagit? Ett designknep som ni undrat länge över? Något annat tips som ni skulle vilja ha? Ös på med förslag så har jag lite att välja på inför framtiden, då kanske det kommer tipsinlägg lite oftare dessutom! Jag har ganska ledigt i helgen så då kan jag nog ta tag i och skriva/spela in ett tips! :)
Lämna en åsikt? :)
12 kommentarer

Kommentarer
▲ Mathilda

Förslag på olika inställningar vid olika bra tillfällen!

Postat den 2013-07-02 klockan 21:31:33
▲ Elin (Fotoblogg) ➟ blogg/hemsida: http://eli.webblogg.se

Hur du gjorde din meny, den följer ju som med..

Hur du gjorde det där uppe där det står, START osv..
Den följer ju också som med..

:)

Svar: Det kan jag svara på redan nu eftersom det är så enkelt! :) Du skriver bara in denna kodraden utan paranteser (position: fixed;) i det avsnittet i stilmallen du vill ska sitta fast så att säga. Vill du ha din meny så lägger du in det under side. :)
Rebecka Stålbrand

Postat den 2013-07-02 klockan 22:35:47
▲ svartfoto foto & hverdag ➟ blogg/hemsida: http://svartfoto.blogg.no

jeg vil at du ska lage fototips innen dine poretter og dyre bilder fks hest

Postat den 2013-07-03 klockan 00:14:23
▲ Jenny ➟ blogg/hemsida: http://littlephotography.blogg.se

hur du redigerar gamla hus? (typ sånna jag lagt upp på bloggen från Sala!)

Postat den 2013-07-03 klockan 00:16:39
▲ Signebd ➟ blogg/hemsida: http://signebd.blogg.no

kan ni visa hur man gör en header som du har?
(Jag är inte svenska så därför jag använde Google Translator) men jag älskar din blogg!

Svar: Det har jag redan gjort ett inlägg om, kika här: http://rebeckasfoto.blogg.se/2012/july/designtips-animerad-header.html.
Åh, vad roligt, tack så mycket!!
Rebecka Stålbrand

Postat den 2013-07-03 klockan 00:51:55
▲ Alicia

Kan du inte förklara vad du tycker om motljus? :)
Var hittar man den snyggaste bokehn? I solnedgång och lövträd som bakgrund? Gärna lite tips på det!
Och om du fotar i med den bokehn ovan hur redigerar du sen för att få fram att ljust, klart ansikte? Eller hur gör du för att få det?

Postat den 2013-07-03 klockan 01:09:37
▲ MOA - hobbyfotograf ➟ blogg/hemsida: http://moasplace.blogg.se

Din första headerbild på dig, där har du 2 bilder på dig som smälter ihop, hur har du gjort det? :)

Postat den 2013-07-04 klockan 11:26:46
▲ Filippa ➟ blogg/hemsida: http://ffilippa.webblogg.se

Tips på hur man fotar landskapsfoton på bästa sätt :D

Postat den 2013-07-04 klockan 17:33:36
▲ Emma ➟ blogg/hemsida: http://emmamaki.blogg.se

Vilka inställningar man ska ha vid fotografering av vita/ljusa djur! :) eller några andra tips som förbättrar fotograferingen!

Postat den 2013-07-04 klockan 18:36:21
▲ lisa - ➟ blogg/hemsida: http://llii.blogg.se

Undrar hur du gjorde i sidomenyn, så att kategorierna liksom är lagt bredvid varandra i spalter, riktigt fint ! :)

Postat den 2013-07-04 klockan 18:51:22
▲ Emma ➟ blogg/hemsida: http://momentsofjoy.blogg.se

Det skulle vara roligt med ett inlägg om hur man gör snygga menyer (på bloggdesignen då alltså). :)

Eller något annat tips för att få en snyggare bloggdesign. :)

Postat den 2013-07-09 klockan 17:05:38
▲ C

Hejsan. Tänkte börja med att säga att din bloggdesign är sjukt snygg. Nåja, min fråga är: När man klickar på kategorien "tips" är headern en slideshow istället för bara en bild som på startsidan. Jag vet att du har gjort ett tips om hur man gör en slideshow, men jag undrar vilken kod du använder för att kunna "styra" (byta) bilderna genom att klicka på de små prickarna under headern.

Jag har sökt på google och andra bloggar med detta, men hittar ingenting.

Svar: Hej! Åh, tack!! Hmm, slideshowen ska visas på alla sidor, inte bara kategorier? Det tidigare tipsinlägg jag gjorde om animerad header är inte desamma koder som jag använder till min nya slideshow. Jag gjorde precis som du och sökte på Google och kom fram till att den jag ville ha heter "Flexslider", det står däremot ingenting om hur man kan få in den på blogg.se så det fick jag lista ut själv. Det var ganska komplicerat och du behöver ett webbredigeringsprogram (Dreamweaver använder jag mig av), kunskap i css och javascript samt ett stort utrymme där du kan ladda upp sådana filer (jag tog utrymmet jag har i samband med min egna hemsida). Jag kollade på olika youtube tutorials och listade ut det hela den vägen! :) Mer än så kan jag tyvärr inte hjälpa... Hoppas det var svar på dina frågor. Kram!
Rebecka Stålbrand

Postat den 2014-01-26 klockan 19:18:25



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
Jag som driver denna bloggen heter Rebecka och jag kommer från Göteborg men bor numera i Skövde. Ett av mina största intressen är fotografering och här i bloggen skriver jag och uppdaterar om just foto samt även lite om min vardag och mina tankar. Jag är 23 år gammal och har sedan hösten -14 pluggat "Webbutveckling" på högskolan. Välkommen till min lilla värld!