Red lights
Skrivet: 2017-01-09 ▲ 10:30:00 / Kategori: Foto - Självporträtt

Canon EOS 5D mark III, Canon EF 50/1,2 L USM (+Canon Speedlite 600EX-RT)
 
Igårkväll tog jag en liten paus i tentaplugget och fick feeling för att köra en spontan plåtning. Så adderade bara ett par lösögonfransar och plockade sedan fram stativet och kameran med blixt. Mixtrade med en ljusslinga framför linsen och fick till lite roliga bokeh-ljus, voilà! ;) Denna veckan blir det 100% plugg innan den sista salstentamen på fredag!
Lämna en åsikt? :)
3 kommentarer

Kommentarer
▲ JohannaEwa - Foto, bloggdesign, film & TV ➟ blogg/hemsida: http://www.johannaewa.se

Riktigt snygga bilder!!

Svar: Tack så mycket Johanna!! :D
Rebecka Stålbrand

Postat den 2017-01-09 klockan 14:34:50
▲ Moa ➟ blogg/hemsida: http://megapixell.blogg.se/

Fina foton! Älskar effekten med ljus, hur gjorde du den? :)

Svar: Tack Moa!! Som jag skrev i inlägget hade jag en ljusslinga framför linsen (väldigt nära) och fick den effekten :D
Rebecka Stålbrand

Postat den 2017-01-09 klockan 21:39:08
▲ Lena ➟ blogg/hemsida: http://nouw.com/moonshinelullaby

Supersnyggt! Gillar dina porträttserier du gör. Själv är man sämst på att ta porträtt på sig själv, känns så fel att stå framför kameran :P

Svar: Tack så mycket Lena!! ♥ Men vad tråkigt att du känner så, för mig går det bra sålänge jag är ensam, haha!
Rebecka Stålbrand

Postat den 2017-01-12 klockan 20:29:15



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
Jag som driver denna bloggen heter Rebecka och jag kommer från Göteborg men bor numera i Skövde. Ett av mina största intressen är fotografering och här i bloggen skriver jag och uppdaterar om just foto samt även lite om min vardag och mina tankar. Jag är 23 år gammal och har sedan hösten -14 pluggat "Webbutveckling" på högskolan. Välkommen till min lilla värld!