Sunday Challenge - Trollskog
Skrivet: 2016-01-17 ▲ 20:09:03 / Kategori: Övrigt - Projekt

Canon EOS 5D mark III, Canon EF 16-35/2,8 L USM II

"Vi är en grupp fotoentusiaster som varannan söndag lägger upp varsitt bidrag - som är tolkat efter ett valt tema just för den gången. Poängen med detta är att vi ska utmana oss själva att utvecklas inom fotografi och bildbehandling."

Bilden är fotad: Tisdag, 12/1 - 13:56
Inställningar: Bländare - f/2,8 | Slutartid - 1/320 | ISO 100

Tanken bakom: Temat passade mig alldeles perfekt eftersom jag under de senaste tre veckorna varit uppe i Sälen där det bara är att gå till vilken träddunge som helst för att få se en trollskog, enligt mig. Snö på träden är det vackraste jag vet! Men när vi åkte lite skidor i Hundfjället passade jag på att fota ett par bilder i Trollskogen som ligger där. Två motiveringar till temat på samma gång alltså. ;)

Bildbehandling: Beskurit, ljusat upp bilden, tagit bort blåa toner, lagt på kontrast och använt mig av mitt vardagsrecept (tutorial får komma så småningom).

Titta hur de andra har tolkat temat:
Amanda - Annika - Beatrice - Catarina - Felicia
Lämna en åsikt? :)
2 kommentarer

Kommentarer
▲ LOVISA [ foto & vardag ] ➟ blogg/hemsida: http://llovisafritzson.blogg.se

ÅÅÅH hundfjället!! LOVE IT!
Vi var där ifjol och trollskogen på hundfjället var helt klart favorit backen av alla som vi åkte i under veckan :D

Svar: Hahahaha jaa, det är så mycket barndomsminnen från det stället! :D
Rebecka Stålbrand

Postat den 2016-01-17 klockan 20:47:32
▲ Jarina ➟ blogg/hemsida: http://jarinafoto.blogg.se/

Så fint med så mycket snö på träden. Fin bild! :)

Svar: Tack så mycket!! :)
Rebecka Stålbrand

Postat den 2016-01-18 klockan 14:42:13



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
Jag som driver denna bloggen heter Rebecka och jag kommer från Göteborg men bor numera i Skövde. Ett av mina största intressen är fotografering och här i bloggen skriver jag och uppdaterar om just foto samt även lite om min vardag och mina tankar. Jag är 23 år gammal och har sedan hösten -14 pluggat "Webbutveckling" på högskolan. Välkommen till min lilla värld!