Sunday Challenge - Magiskt
Skrivet: 2016-01-03 ▲ 19:57:48 / Kategori: Övrigt - Projekt

Canon EOS 5D mark III, Canon EF 50/1,2 L USM

"Vi är en grupp fotoentusiaster som varannan söndag lägger upp varsitt bidrag - som är tolkat efter ett valt tema just för den gången. Poängen med detta är att vi ska utmana oss själva att utvecklas inom fotografi och bildbehandling."

Bilden är fotad: Onsdag, 23/12 - 15:32
Inställningar: Bländare - f/2,0 | Slutartid - 1/80 | ISO 800

Tanken bakom: Som den lilla nörd jag är av trollkarlsvärlden kunde jag inte annat än att förknippa temat magiskt med trollstavar och dess magi. Senare kom jag på idén att klistra ett tomtebloss vid baksidan av staven för att det skulle se så realistiskt som möjligt ut.

Bildbehandling: Mörkat ner bilden, vinjettering, gjort kläderna svartvita, lagt på lensflare vid trollstaven, förstärkt skenet i ansiktet, mixtrat med färgerna.

Titta hur de andra har tolkat temat:
Amanda - Annika - Beatrice - Catarina - Felicia
Lämna en åsikt? :)
4 kommentarer

Kommentarer
▲ Catarajna [-foto] ➟ blogg/hemsida: http://catarajna.blogg.se

Så coolt! :D

Postat den 2016-01-04 klockan 11:47:14
▲ a n n i k a ➟ blogg/hemsida: http://blogofphoto.webblogg.se

Vacker bild :D

Svar: Tack! :D
Rebecka Stålbrand

Postat den 2016-01-04 klockan 17:39:11
▲ Lina Sandén ➟ blogg/hemsida: http://fotolina.blogg.se/

Så coolbild! :D

Svar: Åh, tack så mycket!! :D
Rebecka Stålbrand

Postat den 2016-01-04 klockan 21:38:55
▲ Michaela ➟ blogg/hemsida: http://michaelabjorkphoto.blogg.se

As ball bild! Själv har jag Hermiones stav :)

Svar: Tack!! Åh, den är fin!!
Rebecka Stålbrand

Postat den 2016-01-10 klockan 21:19:42



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
Jag som driver denna bloggen heter Rebecka och jag kommer från Göteborg men bor numera i Skövde. Ett av mina största intressen är fotografering och här i bloggen skriver jag och uppdaterar om just foto samt även lite om min vardag och mina tankar. Jag är 23 år gammal och har sedan hösten -14 pluggat "Webbutveckling" på högskolan. Välkommen till min lilla värld!