Sunday Challenge - Jul
Skrivet: 2015-12-20 ▲ 14:53:00 / Kategori: Övrigt - Projekt

Canon EOS 5D mark III, Canon EF 50/1,2 L USM

"Vi är en grupp fotoentusiaster som varannan söndag lägger upp varsitt bidrag - som är tolkat efter ett valt tema just för den gången. Poängen med detta är att vi ska utmana oss själva att utvecklas inom fotografi och bildbehandling."

Bilden är fotad: Torsdag, 17/12 - 14:35
Inställningar: Bländare - f/1,2 | Slutartid - 1/100 | ISO 2000

Tanken bakom: Jag var så sugen på risgrynsgröt i veckan och bestämde mig för att koka ihop lite. Julgröt och julklappar i bakgrunden, mer juligt än så blir det inte här hemma i min lilla lägenhet där det enda julpynt jag äger är min stjärna i fönstret.

Bildbehandling: Upplättning av både bilden överlag men även mörka partier, tillagd kontrast och korrigering av orangea toner till mer neutral färg i Camera Raw. Nytt vardagsrecept som jag brukar använda mig av i Photoshop (blir lite långt att skriva ut här, kanske ny tutorial så smångom??).

Titta hur de andra har tolkat temat:
Amanda - Annika - Beatrice - Catarina - Felicia
Lämna en åsikt? :)
4 kommentarer

Kommentarer
▲ a n n i k a ➟ blogg/hemsida: http://blogofphoto.webblogg.se

Super fin bild :D

Svar: Tack så mycket Annika! :D
Rebecka Stålbrand

Postat den 2015-12-20 klockan 20:36:11
▲ Cattis ➟ blogg/hemsida: http://Catarina.blogg.se

Åh så juligt och mysigt! :)

Postat den 2015-12-21 klockan 10:34:45
▲ Hanna ➟ blogg/hemsida: http://www.kalejdoskop.blogg.se

Så mysig och härlig bild! <3 :D

Svar: Tack så mycket!!! :D
Rebecka Stålbrand

Postat den 2015-12-21 klockan 17:07:46
▲ Beatrice Jakobsson - Fotograf ➟ blogg/hemsida: http://beattriicee.blogg.se/

Men mums vad gott, nu blev jag sugen på gröt. Riktigt bra tolkat, hade tolkat exakt likadant som du om jag var i Sverige! :) Så mysig bild!

Svar: Jaa, det är ju så gott! :D Tack!!
Rebecka Stålbrand

Postat den 2015-12-22 klockan 10:29:34



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
Jag som driver denna bloggen heter Rebecka och jag kommer från Göteborg men bor numera i Skövde. Ett av mina största intressen är fotografering och här i bloggen skriver jag och uppdaterar om just foto samt även lite om min vardag och mina tankar. Jag är 23 år gammal och har sedan hösten -14 pluggat "Webbutveckling" på högskolan. Välkommen till min lilla värld!