Lite funderingar
Skrivet: 2014-03-10 ▲ 22:13:21 / Kategori: Personligt - Rebecka, Övrigt - Bloggen

Canon EOS 7D, Canon EF 50/1,4 USM
 
Det står lite still på bloggfronten för tillfället så jag tänkte passa på att fråga er vad ni vill se mer i bloggen? Finns det något som kan förbättras? Något som är extra intressant att se eller läsa om? Det har ramlat in en del frågor det senaste om lite allt möjligt, vad säger ni om en frågestund? Det var ju himla längesen! Jag vore supertacksam om ni kunde skriva någon rad i respons på dessa funderingar!! Kram!
Lämna en åsikt? :)
13 kommentarer

Kommentarer
▲ Elin ➟ blogg/hemsida: http://likeyoubetterdead.blogg.se

om du har en frågestund, så undrar jag (skriver nu ifa jag glömmer) om du någonsin tappat foto-lusten/intresset i en längre period?

Postat den 2014-03-10 klockan 23:03:49
▲ Maria Ekblad ➟ blogg/hemsida: http://dreamsof.se/

Ja frågestund är alltid kul!

Postat den 2014-03-10 klockan 23:04:35
▲ Anonym

Hej!
Först och främst vill jag bara säga att jag verkligen tycker om din blogg. Det du skriver är intressant och dina bilder är helt otroligt fina!!
Jag gillar allra mest när du lägger upp bilder på människor, oavsettom det är självporträtt eller på andra. Före-efter redigeringar är också en höjdare!

Svar: Hej! Åh, tack så väldigt mycket, så kul att höra!! Härligt, då ska jag fortsätta med det. :) Före & efter redigeringarna kommer fortsätta dyka upp var tredje månad ungefär tänkte jag!
Rebecka Stålbrand

Postat den 2014-03-11 klockan 04:46:18
▲ Elin (Fotoblogg) ➟ blogg/hemsida: http://eli.webblogg.se

Jaa en frågestund!! :)

Postat den 2014-03-11 klockan 09:02:08
▲ Elisabeth ➟ blogg/hemsida: http://howshorthowlovely.tumblr.com

Jag vill gärna ha fler foto-tips, alltså tips på hur man fotograferar!

Svar: Kom gärna med förslag på vad för fototips i så fall!! :)
Rebecka Stålbrand

Postat den 2014-03-11 klockan 10:27:05
▲ Frida ➟ blogg/hemsida: http://svenssonfru.blogg.se

Du kanske kan visa hur du gör rent din kamera och objektiv? :) ett tips. =)

Svar: Åh, det är inget märkvärdigt, jag brukar ta rengöringsservett på själva kameran och sedan en microfiberduk för att göra rent objektivens linser. :)
Rebecka Stålbrand

Postat den 2014-03-11 klockan 10:32:46
▲ Alma Bengtsson ➟ blogg/hemsida: http://photoab.blogg.se/

Kan du inte visa några bilder från Storbritannien som du inte visat förut? :)

Svar: Från min Skottland-resa? Det kan jag absolut göra! :)
Rebecka Stålbrand

Postat den 2014-03-11 klockan 12:45:48
▲ lovisa

mera natur bilder :)

Postat den 2014-03-11 klockan 12:49:48
▲ thea ➟ blogg/hemsida: http://www.rainbowtime.blogg.no

jeg digger når du viser bilder fra ferier, landskapsfotograferinger, før og etter bilder og bilder fra bryllup/portrettfotograferinger!

Postat den 2014-03-11 klockan 14:11:04
▲ Alma Bengtsson ➟ blogg/hemsida: http://photoab.blogg.se/

Sv Jaa, precis! :)

Postat den 2014-03-11 klockan 16:54:52
▲ Therese ➟ blogg/hemsida: http://theresegustavsson.se

Hej!
Undrar om du har någon aning om hur man får alla inlägg att synas på förstasidan (som nevnarien). Tycker det är dåligt att blogg.se inte gjort en "äldre inägg" knapp.. men eftersom nevnarien har fixat så att det hela tiden dyker upp nya inlägg och då hon har blogg.se borde det väl fungera? :o

Mvh Therese

Svar: Hej!
Du kan välja antalet inlägg du vill ha på framsidan. Om din kodmall ser ut som min ska det finnas ett stycke där det står "{% for entry in entries[:15] %". Du kan ändra talet 15 till så många inlägg du vill ha på framsidan. :)
Rebecka Stålbrand

Postat den 2014-03-11 klockan 18:48:47
▲ Anonym

Först måste jag bara säga att din blogg är så himla bra!
Jag skulle vilja att du skulle ha före och efter bilder lite oftare på bloggen, det är så kul att se hur fint du kan redigera dom.
Och gärna någon form av foto tips eller flera porträtt/landskaps bilder.

Svar: Åh, tack så hemskt mycket!! Kanske blir så framåt våren/sommaren då jag förmodligen fotar mer och har fler bilder jag kan visa som före & efter. Kom gärna med förslag på vad för fototips som du tänker dig? :) Tack för din respons, väldigt bra för mig att få veta sådant här! :)
Rebecka Stålbrand

Postat den 2014-03-12 klockan 14:07:04
▲ Moa - hobbyfotograf ➟ blogg/hemsida: http://moahakansdotter.blogg.se/

Jag önskar jag kunde svara på detta! Tycker det är så jobbigt att svara på frågan "varför gillar du denna bloggen?" för jag vet inte. Det är "det där" som gör att den är så bra. Haha :) fortsätt som du gjort innan! :)

Svar: Haha, vad gullig du är! :) Blir väldigt glad av detta och jag ska försöka fortsätta som jag gör helt enkelt!! :)
Rebecka Stålbrand

Postat den 2014-03-13 klockan 13:28:17



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
Jag som driver denna bloggen heter Rebecka och jag kommer från Göteborg men bor numera i Skövde. Ett av mina största intressen är fotografering och här i bloggen skriver jag och uppdaterar om just foto samt även lite om min vardag och mina tankar. Jag är 23 år gammal och har sedan hösten -14 pluggat "Webbutveckling" på högskolan. Välkommen till min lilla värld!