Vilka är ni?
Skrivet: 2014-07-01 ▲ 14:10:00 / Kategori: Personligt - Frågor & Svar, Övrigt - Bloggen

Canon EOS 5D mark III, Canon EF 50/1,4 USM
 
Jag har snart bloggat i fyra år (!!) och både besökarantal samt kommentarer har gått uppåt och neråt. Aldrig har jag frågat denna väldigt intressanta fråga, nämligen vilka är ni? Just du som kikar in på min blogg regelbundet eller om du hittade hit just idag och fastnade? Det spelar ingen roll, jag vill veta!
 
1. Vad heter du?
2. Hur gammal är du?
3. Vart bor du?
4. Hur hittade du min blogg & vad gör att du återvänder hit?

5. Nämn fem saker du inte kan leva utan!
6. Har du själv en blogg & i så fall varför bloggar du?
Lämna en åsikt? :)
48 kommentarer

Kommentarer
▲ sigridselberg ▲ ➟ blogg/hemsida: http://sigridhjartafoto.blogg.se

Sigrid.

15 år (:

Björkarnas stad!

Jag kommer inte ihåg faktiskt... Men det var bara för några månader sedan jag hittade din blogg. Anledningen till att jag återvänder hit är på grund av att får så mycket inspiration ifrån alla dina vackra bilder!

Min kamera, mina katter, b&j, solen, mobilen.

Yes, www.sigridhjartafoto.blogg.se. Jag bloggar för att kunna dela med mig av alla de bilder jag tar!

Postat den 2014-07-01 klockan 14:53:47
▲ Anna ➟ blogg/hemsida: http://typneon.blogg.se

1. Anna
2. 15 år
3. Växjö
4. Hittade den för kanske ett år sen när jag satt o googlade fotobloggar, jag återvänder git för du tar fantastiska bilder som är Välldigt olikt dom som jag brukar ta, det ger mig inspiration.
5. Min kamera, knäckebröd med ohälsosamt mycket smör, min mobil, hörlurar och anteckningsböcker
6. Jag bloggar för att få inspiration och att få utrycka mig :)
Kram

Postat den 2014-07-01 klockan 15:24:29
▲ hantverksbloggen.blogg.se ➟ blogg/hemsida: http://hantverksbloggen.blogg.se/

Jag heter Kajsa, är 21 år (alldeles snart 22 faktiskt) och bor just nu i Porjus. Men om en månad flyttar jag in till Jokkmokk där jag har mitt jobb. Jag har följt din blogg så pass länge att jag inte riktigt kommer ihåg hur det kom sig att jag snubblade in här första gången. Jag vet bara att det var nåt år innan du tog studenten som jag kom in hit.

Anledningen till att jag har fortsatt att titta in här är faktiskt dina fantastiska foton, som jag inspireras av i mitt egna fotande. Plus att du delar med dig av bra fototips.

Mina fem saker som jag inte kan vara utan är 1. iPoden då jag älskar att lyssna på musik jämt, 2. kameran (en Canon EOS 700D ♥) eftersom jag älskar att fota, 3. iPaden där jag numera redigerar mina foton och har mina favoritfilmer bland annat, 4. mobilen och 5. mina lila Foppa-tofflor som är nåt så otroligt sköna att gå i, men inte är den snyggaste skomodellen

Postat den 2014-07-01 klockan 15:27:59
▲ Johanna ➟ blogg/hemsida: http://johannabilling.blogg.se

Jag heter Johanna och är 16(snart 17)år. Jag bor i en liten by utanför Uppsala. Jag tror jag hitta via en länk på en annan fotoblogg och jag stanna för att du har oerhört fina bilder.

1. Familj
2. Vänner
3. Serier
4. Min hund
5. Min mobil

Ja jag har en egen blogg för att... jag vet inte. Fördriva min tid eller så ;)

Postat den 2014-07-01 klockan 15:31:01
▲ hantverksbloggen.blogg.se ➟ blogg/hemsida: http://hantverksbloggen.blogg.se/

(råkade klicka på skicka-knappen för tidigt på förra kommentaren...)

Jag har också en blogg, som jag inte uppdaterar allt för ofta faktiskt, där jag delar med mig av mina foton och lite av mitt vardagsliv till den lilla skara som faktiskt kikar in där trots min dåliga uppdatering.

Postat den 2014-07-01 klockan 15:32:23
▲ Frida ➟ blogg/hemsida: http://fsfoto.blogg.se

Hej!
Jag heter Frida.
Jag är 26 år, Kommer från Finspång i Östgötaland. (nära staden Norrköping)
Jag fann din blogg när jag googlade på foto bloggar har jag för mig. (minns inte helt riktigt men tror det)
Fem saker jag inte kan leva utan är:
Min kamera, min stora kärlek, datorn & telefonen & min älskade familj.
Jag har själv en blogg, www.fsfoto.blogg.se för att jag vill visa mina bilder och få skriva av mig i text. Har en blogg för att andra ska få se hur mina bilder ser ut och att få skriva med andra bloggare som har samma intresse, så som DIG :D *hihi*
Jag borde blogga mer än vad jag gör, så det ska bli ändring på det! :D :D in och kika gärna och skriv en rad.

Kramar Frida

Postat den 2014-07-01 klockan 15:49:32
▲ Stella

Stella, är 16 år gammal och bor en timme utanför Göteborg och även i Göteborg, skilda föräldrar. Minns inte hur jag hittade bloggen, och en av anledningarna till att jag återvänder är för att du, som jag, bor nära Göteborg, och tar fantastiska bilder, det är kul att se bilder ifrån ex, Göteborg, när jag själv går omkring där.
Nummer ett är Mat absolut! Men sen vet jag faktiskt inte, klart man kan leva utan sin mobil och kamera och allt sådant, så ja.. jag vet inte, men jag skulle inte kunna leva utan Kärlek heller, utan att känna mig älskad. Har ingen blogg, har haft, men tog bort den...

Postat den 2014-07-01 klockan 16:18:00
▲ Fanny ➟ blogg/hemsida: http://faannyraautilaaa.blogg.se

1, 2 & 3: Jag heter Fanny Rautila, är 16 år och bor i Juoksengi, en liten by mitt på norra polcirkeln. :)
4: Länk via någon annan blogg tror jag, det var så länge sedan så jag minns inte. Dina bilder, du är otroligt duktig!
5: Min häst, familj, kamera, pojkvän och basket!
6: Jodå, det har jag. Började som en kul grej men nu på senare tid är det mest för att själv kunna gå bak, kolla bilder och minnas vad jag sysslade med just då. :)

Postat den 2014-07-01 klockan 16:23:01
▲ Josephine Einarsson ➟ blogg/hemsida: http://photomemorys.blogg.se/

1. Jag heter Josephine!
2. Jag är 17 år gammal.
3. Jag bor i Alingsås, vilket ligger utanför Göteborg :).
4. Jag hittade den efter jag var på fototräff i Göteborg. Jag tror du hade kommenterat Linas blogg och så såg jag dig i kommentarsfältet, så kikade jag in för jag kände igen dig från träffen :).
Jag återvänder till din blogg för att du tar jättefina bilder och jag blir inspirerad av dig!
5. Jag kan inte leva utan min mobil, min dator, musik, min kamera och min familj.
6. Yes jag har en blogg som heter photomemorys.blogg.se och där bloggar jag om foto, resor & min vardag :). Jag bloggar för att jag tycker det är grymt kul att gå tillbaka och läsa vad man gjort och hur man kanske kände i "just den stunden" om det har hänt något speciellt osv. Det är min dagbok helt enkelt.
Jag bloggar även för att jag vill visa upp mina bilder och sprida mitt fotointresse. Vill att folk ska upptäcka mina bilder kan man säga! :)

Postat den 2014-07-01 klockan 16:31:20
▲ fotografhilda.blogg.se ➟ blogg/hemsida: http://fotografhilda.blogg.se/

Heter Hilda, fyller 17 år i höst. Bor på Österlen i Skåne! :-) Har följt din blogg i säkert 1,5 år i alla fall. Följer din blog på bloglovin så jag inte missat något! Älskar fotografering och det är därför jag läser din blogg.

Fem saker jag inte klarar mig utan är min kamera, dator, mobil, familj och vänner!

Jag har en blogg (fotografhilda.blogg.se) och bloggar för det är kul att visa sina bilder för andra när man får fina kommentarer. Och när man vet att folk vill läsa!

Postat den 2014-07-01 klockan 16:42:52
▲ Sara ➟ blogg/hemsida: http://nattstad.se/sarapettersson

Jag heter Sara och är 16år. Jag bor i Blekinge i en liten by som heter Asarum.
Hur jag hittade till din blogg vet jag inte men jag följer dig på bloglovin för att du är så duktig på att fota och det är kul att kolla på dina bilder.
Fem saker jag inte kan leva utan:
*Min hund Boris
* Min kanin Pyret
*Min kamera
*Min dator
*Min familj
Jag bloggar för att kunna visa upp mina bilder då jag älskar att fotografera.

Postat den 2014-07-01 klockan 16:58:40
▲ Sara ➟ blogg/hemsida: http://ekebergsaras.blogg.se

1. Sara
2. 22
3. Avesta, Dalarna
4. Jag minns faktiskt inte riktigt hur jag hittade din blogg, jag kikade väl runt någon gång då jag hade tråkigt och tyckte du tog fina bilder, vilkeet gör att jag kikar in här lite nu och då.
5. Katter, familj, vänner, telefon och serier hahah!
6. Ja, jag har en blogg och jag bloggar endast för min egen skull och för att ha någonstans där mina minnen faktiskt stannar kvar, då jag är en riktig hejare på att radera bilder och sånt. (:

Postat den 2014-07-01 klockan 17:57:12
▲ Amanda ➟ blogg/hemsida: http://mansingen.se

Hej! Jag heter Amanda, 21 och bor i Dalarna. Jag återkommer till din blogg för varje nytt inlägg och stannade upp för just din blogg på grund av dina landskapsbilder. De är helt enastående!! Jag har blogg, för att nå ut med mina bilder, varit en stor drivkraft i att förbättra mitt fotograferande :)

Postat den 2014-07-01 klockan 17:57:33
▲ Jessica ➟ blogg/hemsida: http://duvetjessica.blogg.se

1. Jessica
2. 20 :)
3. Mestadels i huset som min kille har köpt i Aplared strax utanför borås :) Annars bor jag ibland hemma hos mina föräldrar i Tranemo då jag inte flyttar hit på heltid förens jag har fått jobb.
4. Jag tror att jag hittade din blogg via blogg.se's framsida och blev riktigt förtjust i bloggen, och inte minst bilderna! Du fångade mitt intresse ganska fort :) Och så fick jag syn på att du bodde i Göteborg som inte ligger så långt här ifrån :)
5. Fem saker jag inte kan leva utan: Min kille (ink familj, nära o kära), kameran, datorn (för bla läsa alla bloggar jag följer, känns som att jag skulle dö utan), bilen och min mobil!
6. Jag bloggar nog mestadels för att jag tycker det är kul och att mina vänner tjatar på mig så fort jag inte har bloggat, haha. Och även för att visa bilder, även fast att jag kanske inte är så jätte duktig men det är ändå en hobby som jag gillar väldigt mycket! :)

Postat den 2014-07-01 klockan 18:26:00
▲ Victoria

1. Victoria!
2. 15
3. Nere i lilla Blekinge, hehe.
4. Det minns jag faktiskt inte.. Men återvänder gör jag pga älskar dina foton!! Du är verkligen riktigt bra på det du gör!! En favorit hos mig.
5. Familj, kompisar, mat (obviously), katten och mobil eller kamera..
6. Hade, men raderade den. Delade med mig av bilder jag tog men min dator la av för ett halvår sen och går ej att laga så får spara till en ny helt enkelt.

Läser oftast från mobil eller iPad så brukar inte orka kommentera, men följer på bloglovin' och kikar ofta in extra för inspiration. Älskar dina bilder, din blogg är fantastisk!!

Postat den 2014-07-01 klockan 19:28:57
▲ Amanda [SPONTAN] ➟ blogg/hemsida: http://spontan.blogg.se

Nej vilken rolig idé!

1. Amanda
2. 18
3. Stockholm
4. Oj har ingen aning då det var sjukt länge sedan men vet att jag la till den på bloglovin' redan efter första besöket och kommer därför tillbaka genom det!
5. Kameran, familjen, solljus, glädje och bearnaisesås!
6. Jodå jag har en blogg främst som en dagbok för att själv minnas saker, men även för att göra något med de biljoner bilder jag tar istället för att låta de ruttna på en hårddisk.

Postat den 2014-07-01 klockan 19:48:58
▲ Alma Bengtsson ➟ blogg/hemsida: http://photoab.blogg.se/

åh detta borde jag fråga mina bloggläsare också, hade varit kul att veta! Då kör vi:

1. Alma Bengtsson
2. 17 år
3. Strax utanför Varberg
4. Minns inte ens hur jag hittade hit? Antagligen var du länkad någonstans, tror det var nåt inlägg från när du var i Skottland... Kommer ju tillbaks hit för att du är superduktig på att fota! Gillar din bildstil :)
5. 1: Fotografering 2: Familjen/Släkten+Vännerna 3. Att resa och upptäcka nya platser 4. Harry Potter 5. Musik
6. Jajamän! Bloggar för att visa upp mina bilder och skriva av mig. Och för att alla läsare gör mig glad och får mig att vilja fortsätta! :)

Postat den 2014-07-01 klockan 20:08:09
▲ Louise ➟ blogg/hemsida: http://nattstad.se/daahlberg

Jag heter Louise Dahlberg, precis fyllt 18 hela år. Jag bor i lilla Falkenberg. Jag föll för din blogg jävligt snabbt. Dina fina bilder och dina tips. Fem saker jag inte kan leva utan: 1. godis 2. min mobil 3. mina kompisar 4. glädje 5. kärlek
jag har en blogg själv och varför jag gör det är för att kunna skriva av mig, kunna få skriva ut saker och visa mina bilder.

Postat den 2014-07-01 klockan 21:07:34
▲ Maria Ekblad ➟ blogg/hemsida: http://dreamsof.se/

1. Maria :)
2. 23
3. I Göteborg!
4. Jag kommer inte ihåg, kan ha varit via blogg.se's förstasida för länge sedan. Jag gillar din blogg och dina bilder och det är kul att följa din utveckling och se ditt fotograferande :D
5. Min kamera, vänner&familj, mina katter, cola och oparfymerad tvål eftersom jag är världens mest allergiska människa typ.
6. Ja, jag bloggar på http://dreamsof.blogg.se/ och jag började för att jag ville ha ett ställe att samla mina minnen och foton på. Nu har det utvecklats och är en av mina främsta hobbys, och det motiverar mig till att fota ännu mer!

Postat den 2014-07-01 klockan 21:45:52
▲ Johanna ➟ blogg/hemsida: http://tigermysig.blogg.se


1. Johanna
2. 23 år :)
3. För tillfället i Stockholm, men flyttar till London i höst!
4. Tror jag hittade den via blogg.se, kanske via synas? Det är något med ditt sätt att skriva och dina fantastiska bilder som får mig att stanna :)
5. Musik, min telefon (åh så nördigt), Nova (älskade katt <3 ), kaffe och min kamera.
6. Yes, sen 9 år tillbaka bloggar jag på http://Tigermysig.blogg.se
Herregud, nästa år firar jag och bloggen 10 år. Galet! :D

Svar: Så himla kul att få lite "fakta" om sådana man känner igen från kommentarerna, till exempel du. :) Åh, London!? Det låter ju galet kul!! Är det någon utbildning som drar dig dit eller något annat? Och tack så hemskt mycket för fina ord! ♥ Wow, tio år, that is c r a z y!! Sjukt, tror inte jag visste vad en blogg var för tio år sedan... haha! Kram på dig :)
Rebecka Stålbrand

Postat den 2014-07-01 klockan 22:05:13
▲ Anna Holm ➟ blogg/hemsida: http://annamarialouiseholm.blogg.se/

1. Anna Holm
2. 22
3. Borlänge, Dalarna
4. Kommer inte ihåg, men jag återvänder för att du tar grymma foton!
5. Vatten, sport, familj, musik, kreativitet.
6. Japp, annamarialouiseholm.blogg.se, bloggar för att visa upp mina foton och mina alster på min utbildning grafisk design :)

Postat den 2014-07-01 klockan 22:31:15
▲ angelika ➟ blogg/hemsida: http://nattstad.se/aaphoto

1. Angelika Andersson
2. 23
3. Norrköping
4.Sökte på fotobloggar när jag bestämde mig för att börja fotografera utanför studion.
5. Startade en blogg för att jag väntar mitt första barn, men har även blivit att jag bloggar om fotograferandet - vill kunna titta tillbaka och se min egna utveckling. ( Fotar tyvärr inte så mycket just nu p.g.a jobbig graviditet :(. )

http://nattstad.se/aaphoto

Postat den 2014-07-02 klockan 00:56:22
▲ Emil Ek ➟ blogg/hemsida: http://emileks.blogg.se/

Hej! Heter Emil Ek, är 15 år gammal och jag har sedan 99 bott i ett litet slumområde i Göteborg. Hittade din blogg någon gång då du fotade Mohammedi(tror jag?), sedan dess har jag kollat in din blogg dagligen då jag älskar dina bilder, och jag själv behöver inspiration för att bli bättre som fotograf(?). Jag kan absolut inte leva utan energidricka, kameran, musik, stjärnorna och min moped.
Jag själv bloggar, och har gjort i snart tre år på emileks.blogg.se/ där jag först skrev om min vardag, men nu lägger upp bilder jag tar, och använder den lite som en fotodagbok, där jag kan se mina utvecklingar inom foto.
Jag börjar nian nu efter lovet och ska då söka linje till gymnasiet och planerar då att gå estet-media så vet kämpar dagligen för att bli bättre inom foto!
Älskar din blogg och fortsätt med det du gör. <3

Svar: Hej Emil! Vad kul att du hittade hit via Mohammedi och tack så hemskt mycket för fina ord! Kul att få veta lite mer om dig också. :) Jag ska definitivt kika in din blogg. Spännande med gymnasieval, hoppas du kommer in på estet-media. Tack så jättemycket, det värmer! ♥ Kram
Rebecka Stålbrand

Postat den 2014-07-02 klockan 15:46:17
▲ Hanna

1. Hanna
2. 13, snart 14 år
3. Strax utanför Göteborg
4. Hittade hit efter fotamedoss fototräffen. Återvänder eftersom att jag älskar att se dina vackra foton!
5. Kamera, familj, vänner, internet, värme
6. Nej, har haft

Postat den 2014-07-02 klockan 17:06:45
▲ LOVISA [ foto & vardag ] ➟ blogg/hemsida: http://llovisafritzson.blogg.se

1. Jag heter Lovisa
2. Fyllde 16 i maj
3. Bor i södra Sverige, Halland
4. oj.. det var svårt! Har följt dig i säkerligen 2 år nu så minns faktiskt inte. Älskar dina bilder riktigt mycket & din blogg ger oerhört med inspiration. Roligt att följa dig nu när det går framåt med fotandet ^^
5. Min kamera, min lillebror, podcasts, smoothies & min allra bästaste vän Maja.
6. Jajemen! Jag bloggar mest för att visa upp mina bilder och lite av en dagbok. Hade jag inte haft bloggen hade jag inte känt att det fanns någon anledning till att fota, så det är en motivation kan man säga. Om några månader har jag haft den i exakt 4 år

Svar: Dig känner jag ju igen från många kommentarer! :D Så kul att få veta lite mer om dig! Tusen tack för fina ord!! Kikar in på din blogg ibland och dina foton är otroligt fina! Det håller jag med om, bloggen gör så man får motivation. Ojoj, 4 år, samma som jag då!! :) Kram på dig
Rebecka Stålbrand

Postat den 2014-07-02 klockan 19:56:27
▲ Johanna ➟ blogg/hemsida: http://tigermysig.blogg.se

sv: ja jag ska bli fattig student i London till hösten, har kommit in på en journalistik utbildning där. En 3årig, så jag blir Londonbo. Helt galet men ska bli så kul! :D

10 år är galet långt, haha förstår det nästan inte själv!
Kram!

Svar: Wow, låter heeeelt fantastiskt, verkligen kul!! Så perfekt stad för fotografering, du måste ju få massvis med inspiration där. :DDu måste ju fira detta 10-års jubileum på något speciellt sätt ju!! ;) Kram på dig!
Rebecka Stålbrand

Postat den 2014-07-02 klockan 21:23:22
▲ Simon Laurell ➟ blogg/hemsida: http://slsfoto.se

Hej, Simon heter jag är 26 år gammal och bor i Kungshamn. Jag googlade på fotobloggar så dök din upp. Jag tycker du tar fina bilder och det är kul och se hur andra fotar för inspiration. Jag har en hemsida där jag bloggar. Slsfoto.se Ta en titt och säg vad du tycker ;)

Svar: Hej Simon! Så roligt att du följer min blogg, och tack så mycket för dina ord!! Kikade in på din hemsida. Vilket härligt portfolio du har, fastnade speciellt för landskapsfotona, för att jag själv älskar fota landskap!! :)
Rebecka Stålbrand

Postat den 2014-07-02 klockan 22:01:37
▲ Jennifer Johansson ➟ blogg/hemsida: http://jenniferjohansson.forme.se

1: Jag heter Jennifer Johansson...
2. ...är född 1996, alltså 18 är gammal...
3. ...och jag bor i Luleå!
4. Jag hittade din blogg när jag klicka runt på bloglovin i hopp om att hitta riktigt bra fotobloggar, eftersom jag vill bli mer inspirerad av själv börja fota, redigera och jobba med bilder. Och då fastna jag direkt för din blogg!
5. Mobilen, serier, värme, kyssar och vänner-familj.
6. Jo, jag har själv en blogg som jag uppdaterar då och då (http://jenniferjohansson.forme.se). Jag använder den mest för att ha någon att blicka tillbaka på; på allt från minnen till mående. Ett sätt att föra dagbok online. Jag älskar även att skriva, så texter brukar komma upp ibland. Jag har min blogg som ett ställe att samla saker som jag tycker är värda att samla.

Postat den 2014-07-02 klockan 23:05:46
▲ Alisha ➟ blogg/hemsida: http://ravenith.se

1. Jag heter Alisha.
2. 22 år.
3. Jag bor i Trollhättan.
4. Jag är lite osäker på hur jag hittade din blogg, då det var ett tag sedan, men jag tror att det i alla fall var bland kommentarerna hos en annan bloggare eller så var det en bloggare som hade tipsat om dig. Jag återvänder hit för att du tar så otroligt fina bilder och det är alltid roligt att se dina bilder!
5. Jag kan inte leva utan min kamera, min dator, min syster, min pojkvän och kaffe, haha.
6. Ja, jag har en blogg; Ravenith.se. När jag först skaffade en blogg, (2008), så var det för att ha den som en öppen dagbok, men sedan bestämde jag mig för att skaffa min nuvarande blogg för att visa upp mina foton, men även att ha den som en öppen dagbok. Dock så delar jag inte med mig lika mycket av mina tankar längre, men resten är ganska lika. Har dock hamnat i en svacka och har inte haft lust till att varken blogga eller redigera mina bilder, så bloggen står ganska still :/

Svar: Tack Alisha för fina ord och att få veta mer om dig, det är verkligen roligt! Du som kommenterar en del också!! Tråkigt att det står stilla med din blogg, hoppas inspirationen dyker upp snart igen. :( Kram på dig!
Rebecka Stålbrand

Postat den 2014-07-02 klockan 23:37:44
▲ Matilda ➟ blogg/hemsida: http://tildasofias.blogg.se

1. Matilda
2. 17
3. Bor i Åbo, Finland
4. Jag hittade hit då jag någongång sökte tips för något jag skulle fotografera, gillade din blogg grymt mycket och blev liksom bara kvar här :D
5. min kamera, min hund, mina urbanears (med något att lyssna på musik ifrån då också) lite choklad och tyvärr mina allergimediciner :D
6. Jag har bloggat fram och tillbaka i flera år, byt blogg och bloggportal nu och då, hittade sedan till blogg.se och känner för att stanna på den bloggen jag har nu. Jag bloggar för att få sagt saker jag vill säga till alla de som vill lyssna, mest vardagliga saker men ibland också lite större grejjer. Att dessutom få visa upp mina bilder och då och då få en fin kommentar om dem gör ju bara att man vill fortsätta :)

Postat den 2014-07-03 klockan 09:35:35
▲ Sandra Sjödén ➟ blogg/hemsida: http://sjodensfoton.blogg.se

1. Sandra Sjödén
2. 17år
3. Älvdalen i Dalarna
4. Fastna för dina bilder på blogg.se´s framsida och efter att ha hamnat på din blogg några gånger, beslutade jag mig för att börja följa dig på bloglovin. Följt dig snart i 2 år och det är för att du tar så bra bilder och inspererar :)
5. Familjen, jordgubbar, kameran, dragkamp och hundar.
6. Jag har faktiskt 2 bloggar men använder bara en. Har kvar den första för det kan vara roligt att gå tillbaka och kolla. Jag bloggar för att jag vet att jag har ett ställe där bilderna finns om dator eller hårdisken skulle paja. Men också för att se min utveckling :)

Postat den 2014-07-03 klockan 10:33:45
▲ Amanda ➟ blogg/hemsida: http://amandaphoto.webblogg.se

Vilken bra idee!

1. Amanda
2. 15 år
3. Jakobstad i Österbotten i Finland
4. Jag minns faktiskt inte, jag återvänder hit för att du är så himla duktig på att fota!
5. Min kamera, mina vänner, min familj, träning och datorn
6. Ja det har jag :) För att kunna göra något med mina bilder så att de inte bara lämnar kvar i datorn och glöms bort
och så är det intressant att kunna se tillbaka på sina foton på bloggen om några år och se hur man har utvecklats.

Svar: Jaa, detta är ju superintressant att läsa om!!
Finland!? Hjälp, visste inte jag hade läsare därifrån, haha! :D Tack så hemskt mycket! Det är så sant, det är roligt att kunna titta tillbaka på gamla foton. :) Du har himla härliga bilder på din blogg, vad duktig du är!!
Rebecka Stålbrand

Postat den 2014-07-03 klockan 13:14:28
▲ Isabella - Szalai Fotografi ➟ blogg/hemsida: http://szalai.blogg.se

1. Isabella heter jag
2. Blir 20 om två månader, var tvungen att tänka efter för i min värld är jag fortfarande 18 haha
3. I Halmstad bor jag, ca en och en halv timme från Göteborg
4. Jag har följt din blogg så länge nu så kommer inte ihåg hur jag hittade hit, men jag följer din blogg för dina vackra bilder.
5. Kameran, mobilen, datorn, böcker, min plånbok haha.
6. Jamen, szalai.blogg.se och jag började nog blogga för att jag ville ha något ställe att visa upp mina bilder.. sen blev det lite mer vardagsbloggning men nu är det mest portfolio igen. ^^

Svar: Hej på dig, himla kul att få veta mer om dig, du som kommenterar en del! Haha, känner igen mig där med åldern. Man får ju tänka efter när folk frågar en hur gammal man är. Blir liksom just ja, fyllde tjugo nyss, eller ja i mars haha... Tack för kommentaren Isabella! Du har väldigt härliga bilder på din blogg! :)
Rebecka Stålbrand

Postat den 2014-07-03 klockan 14:54:33
▲ Agnes ➟ blogg/hemsida: http://agneslilly.blogg.se/

Jag heter Agnes jag är snart 16 år och jag bor i Piteå.
Jag tror jag hittade din blogg genom blogg.se länkarna men är inte säker. Anledningen till att jag kommer tillbaka är för att jag är otroligt intresserad inom foto och dina bilder är helt magiska.
Min kamera, vänner musiken och godiset såklart.
Jag bloggar mest för att skriva vad jag gör och försöker sakta men säkert utveckla mig inom foto och då är bloggen även ett ställe där jag kan visa människor mina bilder.

KRAM

Postat den 2014-07-03 klockan 18:39:59
▲ Koffe - fotoblogg ➟ blogg/hemsida: http://fotokoffe.blogg.se

Kristoffer, 22 år bor på Hisingen nära havet. Minns inte hur jag fann din blogg, antar via någon top blogg lista :)

1. Familj
2. Vänner
3. luft
4. fotografi
5. mat


Såklart jag har en blogg!

Postat den 2014-07-03 klockan 20:46:17
▲ Anna ➟ blogg/hemsida: http://thatslivet.blogg.se

Anna
20 år
Stockholm
Kommer inte ihåg men återkommer då jag gillar dina bilder :)
Kamera, nagellack, vänner & familj, min externa hårddisk och bra serier.
Japp Thatslivet.blogg.se och bloggar då jag vill visa upp mina bilder :)

Postat den 2014-07-03 klockan 21:15:08
▲ Hanna ➟ blogg/hemsida: http://andhanna.blogg.se

Jag heter Hanna, är 16 år och bor utanför Karlstad. Jag hittade din blogg för ett tag sen när du blev veckans blogg/fotoblogg på blogg.se. Jag fortsätter att gå in här för att jag tycker att du tar fantastiskt fina foton och din blogg är en stor inspirationskälla!
Saker jag inte kan leva utan är familj & vänner, mina hundar, min kamera, mobilen och datorn ;)
Jag har en blogg - andhanna.blogg.se - där jag började blogga främst för att kunna visa mina bilder någonstans. Just nu är jag i en svacka där jag av någon anledning inte uppdaterar så ofta... Men jag hoppas att jag tar mig upp ur svackan snart!

Postat den 2014-07-04 klockan 14:05:10
▲ Frida ➟ blogg/hemsida: http://pixligt.webblogg.se

1. Frida!
2. Jag är född i november 1999!
3. Jag hittade den faktist för länge sedan! Men glömde av vad den hette... Hittade den dock tillslut och återkommer pga dina snygga foton!
4. Kamera, mobil, serier, mat och mina vänner/släkt!
5.

Postat den 2014-07-04 klockan 18:41:01
▲ Frida ➟ blogg/hemsida: http://pixligt.webblogg.se

meeen, råka skicka iväg kommentaren innan jag var klar!
5. Bloggar på http://pixligt.webblogg.se med min bästa kompis, det är en fotoblogg, men vi slänger in andra inlägg titt som tätt ;)

Postat den 2014-07-04 klockan 18:42:34
▲ Hanna ➟ blogg/hemsida: http://www.kalejdoskop.blogg.se

Hanna
14 (snart) 15
Stockholm
Jag hittade din blogg genom andra bloggar. Dina bildar är otroligt fina. Jag har fastnat totalt ;) Wow!
Kamera och cello. Finns inget mer, eller ja, inget jag kommer på i alla fall ;)
Visar upp bilder jag tar. Dels för att det är otroligt kul att se tillbaka och se hur man utvecklas men också genom att visa andra :)

Kram!

Postat den 2014-07-04 klockan 21:01:25
▲ Katarina Wohlfart ➟ blogg/hemsida: http://katarinawohlfart.com

1. Vad heter du? - Katarina
2. Hur gammal är du?- 30 (isch)
3. Vart bor du? - Grythyttan
4. Hur hittade du min blogg & vad gör att du återvänder hit? - Fotointresse. Letar hela tiden bloggar, hittade den troligen genom att du kommenterat på annan blogg.
5. Nämn fem saker du inte kan leva utan! Min kamera, numera min blogg, promenader.
6. Har du själv en blogg & i så fall varför bloggar du? katarinawohlfart.com

Postat den 2014-07-05 klockan 15:10:56
▲ JOHANNA • Foto & design ➟ blogg/hemsida: http://www.johannaewa.se

1. Johanna.
2. 21.
3. Hammarö, Värmland.
4. Jag kommer faktiskt inte ihåg hur jag hittade hit första gången men jag återvänder i alla fall pga dina underbara foton!
5. Mobilen, datorn, kameran, familjen och musik.
6. Ja, jag bloggar på www.johannaewa.se. Jag bloggar för att visa upp och dokumentera mina foton och min vardag med lite inslag av annat som t ex. bloggdesign, inredning och musik.

Postat den 2014-07-06 klockan 14:02:04
▲ Helene Söderström ➟ blogg/hemsida: http://helenesoderstrom.blogg.se

Hej! Jag heter Helene och jag är 20år! Jag bor i Sala. Och ärligt så kommer jag inte ihåg hur jag hittade din blogg, vet inte ens hur länge jag följt den, måste i alla fall vara mer än ett år. Jag kommer tillbaka hit pga din otroliga bilder helt enkelt.
För att lämna 5 saker jag inte kan leva utan just nu så är det nog Musiken, Kärleken, Böckerna, Skogen och Kameran!
Jag har en blogg och även ett företag som frilandsfotograf. Bloggen har sina upp och nedgångar, som allt annat, men det skulle vara jätte roligt om du ville ta en titt :)
www.helenesoderstrom.blogg.se

Postat den 2014-07-07 klockan 12:37:28
▲ Jarina ➟ blogg/hemsida: http://jarinafoto.blogg.se/

Lite sent kanske, men whatever :)

1. Jarina
2. 20 år
3. Bor i Finland
4. Jag hittade till din blogg för flera år sedan men fastnade då jag märkte hur snabbt du utvecklades och det var främst dina landskapsbilder jag då fascinerades av. Nu fotar du ju allt så underbart!
5. Fem saker jag inte kan leva utan: glasögon, kalendern, kameran, pojkvännen & underbart inspirerande tumblr-accounts :)
6. Jag har själv en blogg och jag bloggar för att jag vill kunna kolla tillbaka i arkivet och se var jag gjorde då och hur jag fotade då. Dessutom bloggar jag så mina avlägsna släktingar kan hänga med i min vardag. Men främst för att det är kul :)

Svar: Bättre sent än aldrig! ;) SÅ coolt att det finns folk från Finland som läser min blogg, haha! :) Tack så hemskt mycket, kul att det är just för landskapsbilderna – sådant jag själv tycker mest om att fota även om det inte blir sådär jätteofta... Tack!! Jag brukar kika in din blogg ibland och du fotar fantastiskt fint!! :)
Rebecka Stålbrand

Postat den 2014-07-12 klockan 22:11:39
▲ Alice ➟ blogg/hemsida: http://aliceochstina.blogg.se

1. Jag heter Alice
2 Jag är 14 år gammal
3. Örebro
4. Hittade dig genom att du kommenterat någon annans blogg, och dina bilder är magiska.
5. Ledighet, skratt, fina ögonblick, minnen och fina saker och kläder.
6. Jag bloggar med min bäsatvän Stina på www.aliceochstina.blogg.se
vår blogg handlar mest om foto men även lite vardag osv


btw älskar toppen!

Postat den 2014-07-15 klockan 00:00:21
▲ Rebecca Wahl ➟ blogg/hemsida: http://fettmedfoto.blogg.se/

(kanske lite efter, men har varit utan internet as länge så läser igenom alla inlägg jag missat nu haha)

1. Rebecca
2. fyller 19 i år yo
3. Skara
4. Kommer inte ihåg, har läst den så länge haha :O
5. Ciggaretter, kaffe, internet, pussar och familjen.
6. ja, fettmedfoto.blogg.se, måste ha något ställe att ladda upp mina bilder tänker jag. sen har jag så mycket åsikter så tänkte jag skulle skriva lite bra saker men har inte vågat än haha.

Svar: Hahaha, vad roligt! Kul att du orkar med och läsa så många inlägg! :D
Himla kul att få veta mer om dig. :) Tack för kommentaren!
Rebecka Stålbrand

Postat den 2014-07-22 klockan 12:09:18
▲ linn ➟ blogg/hemsida: http://linnmattsson.se

1. Linn
2. 18
3. Uppsala
4. Letade efter kodnings hjälp och för att du har en helt amazing blogg
5. Kreativitet, musik, min säng, kramar och träning.
6. linnmattsson.se, det är mera som en dagbok över mig själv. Ett ställe där jag kan titta tillbaka när jag mår sämre och se att det blir bättre, (:

Svar: Kul att du hittade detta inlägg dessutom, tack för fina ord!! Intressant anledning du har bloggen till, tycker det är jättebra! :)
Rebecka Stålbrand

Postat den 2015-01-26 klockan 22:24:37
▲ Anonym

Hej, har varit på Lammet och grisen på å Öland men glömde att ta kort. Får jag "låna" ett kort från dina bilder från Lammet och grisen på fasaden av restaurangen? Mvh

Svar: Hej! Det är okej att reposta men referera till mig som fotograf så blir jag glad! :)
Rebecka Stålbrand

Postat den 2018-07-11 klockan 23:38:31



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
Jag som driver denna bloggen heter Rebecka och jag kommer från Göteborg men bor numera i Skövde. Ett av mina största intressen är fotografering och här i bloggen skriver jag och uppdaterar om just foto samt även lite om min vardag och mina tankar. Jag är 23 år gammal och har sedan hösten -14 pluggat "Webbutveckling" på högskolan. Välkommen till min lilla värld!