2014 årsresumé II/II
Skrivet: 2014-12-31 ▲ 10:00:00 / Kategori: Övrigt - Bloggen

Nu är det dags för andra delen för detta årets årssammanfattning. Har du inte läst om januari-juni ännu? Gör det då här.

I början av juli var det dags för bröllop igen, jag klickade hem skor och solbrillor, djurfotografering stod på agendan en dag, fick hem snygga USB:n att leverera mina fotojobb på och fotade en rosa magisk solnedgång med starka färger. I mitten av månaden tog jag och min vän Dennis en långhelg och styrde bilen mot Öland där jag också träffade en speciell person för första gången. Väl hemkommen var det dags för ännu ett vackert bröllop där porträtten togs vid Tjolöholm slott.
 
 
Augusti började med ett hyreskontrakt av studentlägenhet i handen och fortsatte med en rolig plåtning tillsammans med Mohammedi i färgad rök, jag slutade sommarjobba samt deltog i ett färgglatt lopp på 5 km – "Color me rad". Jag återvände till Öland efter ett par veckors skypande med min nuvarande pojkvän Gabriel. Vi fotograferade bland annat med stålull på stranden i långa slutartider, vilket jag velat testa på länge! Hemma igen och i slutet av augusti fångade jag lite blixtar på bild, packade flyttkartongerna och flyttade till Skövde.
 
 
Första veckan i september inledde med introvecka på Högskolan i Skövde och jag klev in i pluggvärlden igen. Första veckan fick vi till exempel pröva på att montera ihop en dator. Redan första helgen blev det pendling hem till Göteborg för ett höst-bröllop. Väl i Skövde igen passade jag på fota lite självporträtt, lära känna staden och nya klasskamraterna, göra fint i lägenheten och köpa en Macbook Pro främst till allt skolarbete. Pluggperioden startade och snart satt man i skolan fram till tolv på natten...
 
 
Höstmånaden kom och när föräldrarna hälsade på passade vi på att ta bilen till ett par vackra naturställen. Temuggen blev standard i det allt kallare vädret och på fötterna snörades ett par nya Dr Martens på. I mitten av oktober satte jag mig på ett plan ner till Italien för att hälsa på pojkvän som jobbade där under hela hösten. Det blev ett par dagar med magisk natur och flitigt användande av kameran. Men alltför snart var det tillbaka till studentlivet i Skövde med plugg på schemat, en rolig halloween hanns i alla fall med innan månaden tog slut.
 
 
I den tråkiga gråa månaden fick vi tidigt smaka på lite snöslask, jag drog med ett gäng klasskompisar upp till Skövdes bandybana för att åka skridskor, fick hem ett skin till Macbooken, bowlade med klasskompisar samt tillsammans med brudarna styrde vi bilen ner till Jönköping för en visit på ikea.
 
 
I december gjorde jag en egen "minnesburk" där jag under kommande året kommer samla fina minnen i. Jag hoppade på tåget ner till Skåne för att möta min pojkvän då han äntligen kom hem från Italien. Kämpade mot deadlines i skolan och åkte sedan hem till Göteborg för att fira en mysig jul.
 

För att sammanfatta året 2014 med de viktigaste händelserna så känns det som att det hänt så otroligt mycket. En utlandsresa med min vän Hanna, startat eget företag, träffat min pojkvän, flyttat hemifrån samt börjat på en högskole-utbildning. Aldrig kunde jag tro för ett år sedan att mitt liv skulle se ut såhär. Jag visste inte vad jag ville göra i början av året och nu bor jag i en stad jag trivs väldigt bra i, går på en utbildning jag tycker är intressant och har träffat nya vänner som det känns som att jag kommer ha livet ut. Det känns häftigt att så mycket kan förändras under ett ynka år...

Slutligen vill jag önska er alla ett riktigt gott nytt år!!
Lämna en åsikt? :)
2 kommentarer

Kommentarer
▲ Maria Ekblad ➟ blogg/hemsida: http://dreamsof.se/

Roligt att det har hänt så mycket fina grejer under året! Gott nytt år :D

Postat den 2014-12-31 klockan 15:44:43
▲ Emmelie ➟ blogg/hemsida: http://emmeliemaria.blogg.se/

Vad roligt att läsa! Många fina bilder också! :)

Svar: Tack så mycket, kul att höra!! :)
Rebecka Stålbrand

Postat den 2015-01-14 klockan 16:41:38



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
Jag som driver denna bloggen heter Rebecka och jag kommer från Göteborg men bor numera i Skövde. Ett av mina största intressen är fotografering och här i bloggen skriver jag och uppdaterar om just foto samt även lite om min vardag och mina tankar. Jag är 23 år gammal och har sedan hösten -14 pluggat "Webbutveckling" på högskolan. Välkommen till min lilla värld!