Hjälp mig bestämma namn
Skrivet: 2012-11-05 ▲ 17:03:33 / Kategori: Personligt - Rebecka

Som många säkert vet går jag tredje året på gymnasiet vilket innebär att jag just nu håller på att arbeta med mitt projektarbete. Jag besämde mig i slutet av sommaren att starta ett företag, vilket kommer bli inom foto och webbdesign. Jag har bestämt mig för att köra på ett UF-företag (Ung Företagsamhet) eftersom jag ännu inte vet om jag vill fortsätta med företaget efter dessa två terminer jag har kvar på gymnasiet. Just nu håller jag på att registrera mig och behöver därför bestämma ett namn till företaget, vilket är galet svårt! Nedan ser ni fyra alternativ jag funderar på, inga särskilt kreativa namn men det är verkligen ruskigt svårt att komma på snygga passande namn. Personligen tycker jag de två nedersta alternativen är alldeles för långa, därför tänkte jag också på varianterna med mina initialer, RS. Jag skulle bli väldigt tacksam om ni kunde hjälpa mig genom att rösta i omröstningen nedanför vilket ni tycker passar bäst! Eller om ni har ett förslag på namn får ni också gärna skriva en kommentar, det skulle jag verkligen tacka för!! Jag tänker berätta mer om detta projektarbetet (om ni vill såklart) senare när jag kommit igång ordentligt. :)
 
Lämna en åsikt? :)
5 kommentarer

Kommentarer
▲ Becka [fotoblogg] ➟ blogg/hemsida: http://photos-by-becka.fotoblogg.nu

Jag frågade faktiskt min låtsaspappa som är duktig på företag & sådant. Han sade att han tyckte att du skulle skriva ut hela ditt namn, för RS vet man ju inte vad det är. Sedan beror det ju på om du ska vända dig till svenska eller utländska kunder - är det i princip bara svenska så är det ju på svenska som det ska stå, är det utländska kunder så är det på engelska. :D

Svar: Tack så mycket, vad gulligt av dig att fråga honom! Det är ju sant. Jag känner dock att med hela mitt namn blir det ett så långt namn, med tanke på att även UF kommer tillkomma på slutet, eftersom jag kommer ha ett UF företag. Svenska har jag nog tänkt är bäst också. :) Då blir det "Rebecka Stålbrand Foto & Webbdesign UF" vilket jag känner är ett väldigt långt namn, så jag är så himla kluven, haha!
Rebecka Stålbrand

Postat den 2012-11-05 klockan 17:31:53
▲ Fanny - foto&vardag ➟ blogg/hemsida: http://pixelin.blogg.se

Jag tycker som kommentaren ovan! Eftersom att RS kan betyda kanske något annat än Rebecka Stålbrand Foto & Webbdesign! Jag tycker egentligen photo, men jag läste kommentaren ovan då ju, och då förstod jag att kanske är "foto" ändå bäst! Men det är kanske lite långt med Rebecka Stålbrand Foto & Webbdesign som du själv sa! Åh, haha det här är svårt.

Svar: Jag vet, haha, det är ett stort problem, jag vill egentligen ha hela mitt namn med men det känns verkligen för långt då. Åhh, blir galen haha!
Rebecka Stålbrand

Postat den 2012-11-05 klockan 18:37:16
▲ Alva - FOTOLUST ➟ blogg/hemsida: http://fotolust.blogg.se

Nu vet jag inte vad som hände, kommentaren skickades utan att jag skrivit nåt... försöker igen!

Jag röstade på nummer ett eftersom att du är svensk och det blir ett svenskt företag? :)

Hajade till lite när jag läste att du hade ett projektarbete på gång. Jag är nämligen mitt uppe i någon annans!
Min danslärare Amelia är snart 17 år och startade ett projektarbete som gick ut på att göra en dansuppvisning med ca 11 danser. Jag har nu dansat med i hennes projekt med hennes koreografier i många veckor tre gånger i veckan och det är sjukt kul!

Hoppas att ditt projektarbete blir suveränt :)

Svar: Jag har också varit inne på det men efter att ha pratat med några stycken, som alla tycker Rebecka Stålbrand Foto & Webbdesign är jag väldigt osäker. Jag vill egentligen ha med hela mitt namn men det känns så galet långt. Så jag har väldigt svårt att bestämma mig!
Oj, vilket roligt projektarbete, låter superkul för dig också! Häftigt att hon är så ung också. Alla treor har ju som en obligatorisk kurs att göra ett projektarbete och att starta företag var nog det ända jag verkligen kände för och ville testa på eftersom det kan vara bra för framtiden! Jag hoppas det ska gå bra. :) Tack och kram! :)
Rebecka Stålbrand

Postat den 2012-11-05 klockan 20:04:24
▲ Frida ➟ blogg/hemsida: http://blogg.fotografia.se

Det är väldigt svårt, kommer du jobba internationellt? Annars tycker jag ett på svenska räcker.

Stålbrand Webbdesign & Foto
Stålbrand Design & Foto
RS Design & Foto
RS Foto & Design

Svar: Nej, jag kommer ju jobba i Sverige så har bestämt mig för ett svenskt. Jag vill nog inte ha bara mitt efternamn och endast design går inte eftersom design kan innefatta all typ av design, den design jag gör är webbdesign. :) Så just nu har jag supersvårt att välja och har till imorgon på mig.. :/ Men tusen tack för dina förslag, uppskattas verkligen!! Kram!
Rebecka Stålbrand

Postat den 2012-11-06 klockan 10:52:24
▲ Koffe ➟ blogg/hemsida: http://fotokoffe.blogg.se/

Personligen så tycker jag att det låter lite mer personligt med hela namnet. Jag skulle gladeligen köpa en tjänst från ett av de sista förslagen/företagen. :)

Svar: Vad kul att höra! Det blev faktiskt hela mitt namn även om jag tyckte det blev för långt. :)
Rebecka Stålbrand

Postat den 2012-11-20 klockan 20:06:30



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
Jag som driver denna bloggen heter Rebecka och jag kommer från Göteborg men bor numera i Skövde. Ett av mina största intressen är fotografering och här i bloggen skriver jag och uppdaterar om just foto samt även lite om min vardag och mina tankar. Jag är 23 år gammal och har sedan hösten -14 pluggat "Webbutveckling" på högskolan. Välkommen till min lilla värld!