Svar pt. 1
Skrivet: 2012-03-19 ▲ 23:29:38 / Kategori: Personligt - Frågor & Svar

Jag tänkte att jag delar upp svaren i olika inlägg och här har ni alla frågor som handlar mer om mig och vad jag tycker. :)

Vad lyssnar du på för musik?
Det är väldigt blandat men favoriter är Cut Copy, Two Door Cinema Club, The Pretty Reckless och The Temper Trap. Jag är också ett gammalt fan av Tokio Hotel, som jag inte riktigt kan släppa taget om ännu. :) Om ni har lust att kika in på en av min favorit lista på spotify, klicka här.

Har du några egna djur?
Nej, men jag har haft kaniner. Jag vill väldigt gärna ha katt men det vill inte föräldrarna mina. :)

Mina favoriter 

Favorit godis, glass, dricka och mat?
Godis gillar jag inte. Vaniljglass är nog favorit om inte gammal hederlig piggelin, haha. Päronmer (gillar inte heller kolsyrat, ja, jag är lite kräsen av mig...) och favorit mat är nog tacos. ;)

Vad hade egentligen hänt med dina öron?
Haha, mina öron är en lång historia egentligen... Jag har haft problem med dem länge och när jag var yngre opererade jag in rör i öronen. I det ena örat har då ett hål (som jag tror beror på att jag haft rören) blivit kvar i trumhinnan. I höstas opererade jag då örat för att fixa trumhinnan och jag fick även ett nytt hörselben. Mitt öra är med andra ord väldigt känsligt. Nu, för några veckor sedan, fick jag en allvarlig infektion, som troligtvis startade i Thailand på grund av allt badande. Man har inte riktigt hittat vad det är för bakterie och därför vet man inte riktigt vad det är för medicin som ska sättas in. Pencillinet jag fick först hjälpte inte och därför blev jag inlagd på sjukhuset för att få en starkare antibiotika som tar det mesta, denna medicin finns inte i tablettform utan man måste ta den via drop. Jag blev även tvungen att operera eftersom det var så mycket inflammationsvävnad inne i örat. Nu tar jag fortfarande medicin, en typ av antibiotika i tablettform. Vi vet ännu inte om den fungerar men det återstår väl att se och hoppas på det bästa! Jag får ta det lite som det kommer nu...

Bästa/värsta minnet från Thailand?
Oj, det går egentligen inte att bara välja ut ett bästa minne men om jag måste så får jag väl säga ridturen på stranden som var en dröm i uppfyllelse! Värsta minnet.... skulle inte säga att det fanns något. :)

Hur många gånger har du varit utomlands och vart?
Jag har verkligen ingen aning hur många gånger! De länder jag kommer ihåg att jag varit i är Norge, Danmark, Tyskland, Österrike, Tjeckien, Italien, Kroatien, England, Frankrike, Monaco, Spanien (Menorca) och Thailand. Har även bilat igenom flera länder på vägen ner när vi exempelvis var på väg till Kroatien.

Från Menorca

Jag drömmer om att...
Bli en erfaren fotograf och resa till Nya Zeeland. ;)

Vad skulle du göra om du vann 1 miljon kronor?
Jag skulle köpa min dröm kamerautrustning! Jag skulle nog slösa en hel del på massa onödigt men jag hade nog också velat skänka mycket till välgörenhet.

Har du någon favoritfilm, i så fall vilken?
Hopplöst att fråga mig som är Harry Potter-nörd. Favoriten är sista filmen såklart också! Tycker i allmänhet väldigt mycket om fantasy-filmer. Men jag har faktiskt en annan favoritfilm, "Tomorrow, when the war began" som är baserad på en bok. Otroligt bra bok (forsätter så det är en serie i sju delar) och jag trodde jag skulle bli besviken på filmen som man brukar bli när man läst en fantastisk bok men den var faktiskt en riktigt bra film! Det är en fördel om du läst boken innan eftersom man förstår karaktärerna på ett annat sätt då, men å andra sidan tyckte både min kompis och mamma att filmen var bra trots att de inte läst boken. :)

Vem är din favoritskådis?

Egentligen har jag ingen speciell favorit utan tycker om de flesta skådespelarna i de filmer jag gillar.

Hur tror du andra uppfattar dig som person?
Otroligt svårt att svara på. Om det är en person som inte känner mig tror jag den kan uppfatta mig som lite tyslåten och blyg. Jag tar nog inte för mig så mycket eller pratar särskilt mycket om jag träffar nya människor. Om det är en person som känner mig hoppas jag de uppfattar mig som glad. Jag tror jag är ganska envis också. :)

Kollar du på Big Brother, vem är bäst och varför?
Nej, jag tittar faktiskt inte på det. :)

Vad väljer du mellan att äta blodigt kött resten av ditt liv eller att äta en grönsak resten av ditt liv?
Hahaha, skulle aldrig kunna äta blodigt kött så en grönsak definitivt.

Döv eller blind?
Döv, tror jag.

Hur många gånger har du färgat håret och vilken färg är din "naturliga" hårfärg?
Jag vet inte om jag ska räkna med alla gånger jag fyllt i utväxten eller gjort håret rödare? Då är det nog många gånger... Men om det bara är när jag bytt hårfärg måste det väl vara runt 3-5 gånger. Dock har jag ju slingat och sånt där ibland också. Haha, svårt att veta riktigt. Min naturliga hårfärg är mörkblond/ljusbrun/råttfärgat eller vad man ska kalla det. :)

Jag i rött hår, för ungefär ett år sedan.
Lämna en åsikt? :)
2 kommentarer

Kommentarer
▲ Liie ➟ blogg/hemsida: http://liie.se

vad jättefina kaniner du haft!

Postat den 2012-03-22 klockan 23:19:47
▲ 23 minuter ➟ blogg/hemsida: http://tjugotremin.blogg.se/

Så mysig kaninbild! Älskar kaniner, har själv en lat "liten" dvärgvädur ;)

Postat den 2012-03-26 klockan 18:06:54



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
Jag som driver denna bloggen heter Rebecka och jag kommer från Göteborg men bor numera i Skövde. Ett av mina största intressen är fotografering och här i bloggen skriver jag och uppdaterar om just foto samt även lite om min vardag och mina tankar. Jag är 23 år gammal och har sedan hösten -14 pluggat "Webbutveckling" på högskolan. Välkommen till min lilla värld!