Årsresumé del 1
Skrivet: 2012-12-30 ▲ 10:00:00 / Kategori: Personligt - Throwback Thursday, Övrigt - Bloggen

Jag tänkte även i år göra en liten resumé av året som har gått och lägger upp i två omgångar. Hoppas ni tycker det är roligt att ta del av detta! :) 
Januari minns jag som en kall månad med inte så mycket händelser. Hanna och jag bestämde oss trots allt att plåta en dag och efter att ha blivit halvt ihjälfrusna var vi ganska nöjda med bilderna. Jag var även iväg och fotade cirkus Cirkör "backstage" och på deras repetition, vilket jag fick möjlighet tack vare fotolektionerna i skolan. Vi testade också på att göra fotogram i mitt estetiska val, där jag fick vara lite kreativ. :)
 
När februari månad kom räknades dagarna ned fram till den 9:onde, då det bar av till Thailand. För fjärde gången besökte jag detta underbara land och fick uppleva saker som till exempel att galoppera längs strandkanten. Det var roligt att få träffa brorsan som pluggade där i ett halvår vilket såklart var den största anledningen att vi åkte dit ännu en gång. Jag passade på att köpa mig en rymlig kameraväska innan resan vilket var otroligt behövligt.
 
Mars började dåligt med en akutinläggning på sjukhuset och operation samt antibiotika i dropp en vecka eller två. Örat ställde till det ännu en gång och en kraftig infektion (med en lagom rolig ansiktsförlamning som höll i en månad) låg bakom sjukhusvistelsen vilket också lett till täta besök under resten av detta året. Men jag hämtade mig och uppmuntrade mig själv med en ny hårstil, ombre. Årliga eldningen av slänten dokumenterades i bilder, minst 100 mjölkspillningar för en enda bild, fler fotogram samt min födelsedag hanns också med.
 
April började med att jag blev officiellt medlem i iPhone-träsket, med instagram som bästa vän. Blev tillfrågad att vara med i ett fotoprojekt "Veckans bild" som höll på en hel del veckor framöver. Jag blev även framlyft av blogg.se som veckans blogg och många nya besökare tittade in och bloggen växte lite i antal följare. ♥ Knasiga självporträtt gjordes i slutet av månaden.
 
I maj månad var största händelsen "Skagen över dagen" tillsammans med andra fotoelever på vår skola och mängder med foton togs den dagen. Ett personligt bankkort anlände i brevlådan och min lilla kamerasamling började ta form med en vacker lådkamera som den första i samlingen. Jag trivdes i mitt ombrehår och jag gjorde en look alike tolkning till "Veckans bild".
 
Sommaren anlände och juni var en härlig månad. Nya telezoomet blev äntligen köpt, kusinen tog studenten, Hanna och jag gjorde en mysig kvällsplåtning i vackert motljus och andra små utflykter fanns det också tid till.
 
Fortsättning följer... :)
Lämna en åsikt? :)
10 kommentarer

Kommentarer
▲ Linn ➟ blogg/hemsida: http://jennylinnviktoria.blogg.se

Åh, du ser ut att ha haft ett riktigt härligt år! :)

Postat den 2012-12-30 klockan 10:38:55
▲ Tilde - fotoblogg ➟ blogg/hemsida: http://tildealm.blogg.se

Så underbara bilder Rebecka! Det syns att du lagt ner tid på varje månad, för alla collagen är otroligt vackra och välkomponerade! :D

Svar: Tack så himla mycket! Ja, det tog en hel del tid detta! ;)
Rebecka Stålbrand

Postat den 2012-12-30 klockan 10:40:28
▲ Michaela- Fotoblogg ➟ blogg/hemsida: http://michaelabjorkphoto.blogg.se

Jätte kul att se allt du gjort & fotat i år! :) Nu känns det bara som jag knappt gjort nånting haha. Vad heter typsnittet du använt till Januari texten? kram

Svar: Härligt att höra! :) Haha, jodå, man får ju göra de där små sakerna lite större bara ;) Den fonten heter "Amatic SC". Kram!
Rebecka Stålbrand

Postat den 2012-12-30 klockan 11:18:05
▲ my ➟ blogg/hemsida: http://monkiapa.blogg.se/

kul med sånnadär återblicksinlägg :D

Postat den 2012-12-30 klockan 19:58:01
▲ Mary ➟ blogg/hemsida: http://maryphoto.blogg.se

WOW dina bilder är så sjukt grymma/ Fina :D
Gott nytt år ! Hoppas du får en awesome kväll i morgon :D Kramar

Svar: Tack så jätte mycket!! :D Gott nytt år och kramar!
Rebecka Stålbrand

Postat den 2012-12-30 klockan 20:09:23
▲ Felicia

vilket redigeringsprogram använder du för att sätta ihop collages till alla dina vackra bilder? :)

Svar: Photoshop CS2 eller CS5 och i detta fallet, CS2. :) Och tack så mycket!! :)
Rebecka Stålbrand

Postat den 2012-12-30 klockan 20:41:40
▲ Ellen (alatariel) ➟ blogg/hemsida: http://alatariel.papper.fi

Jätte kul att läsa det här! Du har gjort så mycket kul och tagit så många fina bilder! :)

Svar: Åh, vad roligt att höra! :) Tack!!
Rebecka Stålbrand

Postat den 2012-12-30 klockan 21:01:51
▲ Olivia-foto ➟ blogg/hemsida: http://lotusexistens.blogg.se

Vackra vackra bilder! :)

Svar: Tusen tack!! :)
Rebecka Stålbrand

Postat den 2012-12-30 klockan 21:14:20
▲ Viktoria ➟ blogg/hemsida: http://viktorialindqvist.blogg.se

Nämen gud! På första kollaget, han med pingpongbollen i munnen är min storebror! Bästa David :) Kollade upp inläggen där du publicerat bilderna från wear it like a crown nu, jättefina! Ska skicka länkarna till honom på direkten.
Måste ha börjat följt din blogg precis efter det då jag missat de inläggen!

Svar: Hahaha, nej men shit, vilket sammanträffande! Gud vad roligt! Och tack så väldigt mycket! Jag har för mig han kommenterade ett av de inläggen så jag tror faktiskt han kan ha sett bilderna redan. ;)
Rebecka Stålbrand

Postat den 2012-12-30 klockan 21:55:24
▲ Helena Petersson ➟ blogg/hemsida: http://leafoto.blogg.se

Vilket härligt år du haft!
God fortsättning! Hoppas du får ett minst lika innehållsrikt och härligt 2013 :-)

Svar: Ja, verkligen!! :) Tack, detsamma! Det är jag säker på, med en student kan det nog inte bli annat än händelserikt och roligt år! Kram :)
Rebecka Stålbrand

Postat den 2013-01-04 klockan 19:09:57



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
Jag som driver denna bloggen heter Rebecka och jag kommer från Göteborg men bor numera i Skövde. Ett av mina största intressen är fotografering och här i bloggen skriver jag och uppdaterar om just foto samt även lite om min vardag och mina tankar. Jag är 23 år gammal och har sedan hösten -14 pluggat "Webbutveckling" på högskolan. Välkommen till min lilla värld!