Årsresumé del 2
Skrivet: 2012-12-31 ▲ 10:00:00 / Kategori: Personligt - Throwback Thursday, Övrigt - Bloggen

Här kommer fortsättning på sammanfattningen av året 2012, denna gång de sex sista månaderna på året. :)
 
I juli fortsatte jag njuta av ledigheten och hälsade på en kompis ute på "landet", brunchade med fina vänner,  fiskade ute vid havet, använde mina nyinköpta skor som kom ända från sydkorea och brorsan kom hem efter ett halvår i Thailand. I slutet av juli åkte jag och mamma äntligen till Skottland, en efterlängtad resa!
 
Början av augusti bestod alltså av slutet på vår Skottland resa samt två snabba men ändå väldigt bra dagar till Stockholm tillsammans med fina vänner. I Skottland fick jag se magisk natur som såg ut att vara hämtad ur en fantasy film och såklart fantastiska Glenfinnan Viaduct, vilket är den Hogwartsexpressen åker över i Harry Potter-filmerna. Stockholm bjöd också på mycket roligt och vi hann med Fotografiska, Skansen, Pride-festivalen, Gamla stan samt vaktavlösningen på så kort tid. Augusti innebar också nervös väntan och massvis med plugg inför körkortsteorin och uppkörning.
 
September började härligt och med ett körkort i handen fanns numera en helt annan frihet. Hanna och jag tog en weekend med bilen ner till Ulricehamn där vi hälsade på en vän. Sommaren led mot sitt slut och all grön natur gick sakta till rödgula färger. Jag beställde hem ett gäng foton tagna under året och "dekorerade" min tomma vägg. Jag lyckades också vinna en fototävling och fick därför ett gråfilter på posten vilket ledde till ivrig testning av långa slutartider i skymningen.
 
Vackra och färglada oktober kom och jag plockade fram mina docs, fick grymt tips av en läsare om ett övergivet tågspår där det rådde porträtt fotografering, gick upp en tidig morgon och fotade dimma, fångade med hjälp av  snabba slutartider bilder på lite kaffe samt galna självporträtt lagom till halloween.
 
(Foto på mig tagen av Stinis.) November är som vanligt en grå och tråkig månad och det brukar inte hända så mycket på fotograferingsfronten. Fotouppgifter med skolan fick mig att i alla fall lyfta kameran från hyllan några gånger och jag fotade både montage, "en dag i mitt liv" samt dokumenterade en stadsodling till ett skolprojekt.
 
I december rivstartade jag min julkalender, såg snön komma ganska tidigt i år, spenderade en helg i Borås hos bror min, fotograferade Emelie och hästen Arnold, fick julkänslor på Liseberg och firade en fin julafton.
 
 
Sammanfattningsvis kan jag väl lugnt påstå att 2012 har varit ett riktigt bra år. Hur har erat år varit? Har ni själva kanske gjort en resumé av ert år? Om inte tycker jag ni ska göra det! ;) Och till slut: Gott nytt år!!
Lämna en åsikt? :)
8 kommentarer

Kommentarer
▲ Ellen (alatariel) ➟ blogg/hemsida: http://alatariel.papper.fi

Ja alltså du har absolut gjort en massa kul det här året, vackra bilder! :)

Svar: Haha, ja, det tycker jag med. Och tack!! :)
Rebecka Stålbrand

Postat den 2012-12-31 klockan 10:54:37
▲ Jenny ➟ blogg/hemsida: http://littlephotography.blogg.se

Gott nytt år på dig med! :)

Har du varit i London med? :)

Svar: Ja, det har jag men inte detta året. :) Tror det var så långt tillbaka som år 2009 jag var där! Hurså? ;)
Rebecka Stålbrand

Postat den 2012-12-31 klockan 11:34:59
▲ Mary ➟ blogg/hemsida: http://maryphoto.blogg.se

Grymma bilder :D GOTT NYTT ÅR ! Kram :D

Svar: Tack!! :D DETSAMMA, haha, kram! :D
Rebecka Stålbrand

Postat den 2012-12-31 klockan 13:00:25
▲ Anonym

Vart låg det övergivna tågspåret? :)

Svar: Lödese! :)
Rebecka Stålbrand

Postat den 2012-12-31 klockan 13:34:32
▲ Ella - Hobbyfotograf ♥ ➟ blogg/hemsida: http://elikas.se

Åh äääälksar vekrligen din blogg Rebecka! Har fått jättemycket inspiration från den genom fotografin och bloggdesigner :DD Jag hoppas verkligen du får en bra nyår och en fortsatt bra dag!

Svar: Åh, tack så himla mycket Ella!! Det är sådant här som får mig att bara vilja uppdatera mer och mer och mer! :D Tack, detsamma, kramar!
Rebecka Stålbrand

Postat den 2012-12-31 klockan 16:04:03
▲ my ➟ blogg/hemsida: http://monkiapa.blogg.se/

Mitt år har tyvärr inte varit speciellt bra. Då jag förlorat de två som betydde mest för mig. Sedan har det bara inte varit mitt år. Hoppas på ett bättre 2013 :D

Gott nytt år :)

Svar: Usch, vad hemskt. Hoppas verkligen du får ett bättre 2013 då!! Gott nytt år och kram! :)
Rebecka Stålbrand

Postat den 2012-12-31 klockan 16:51:03
▲ Ella - Hobbyfotograf ♥ ➟ blogg/hemsida: http://elikas.se

Det skulle vara jättekul om du kunde göra designtips :D. Jag gör själv designer och skulle behöva lite tips, och eftersom dina designer är BEDÅRANDE fina skulle det va kul!

Svar: Jag kommer gärna med fler designtips, dock behöver jag veta på vad. Det är himla svårt att komma på själv. :) Och tusen tack!! Kram!
Rebecka Stålbrand

Postat den 2012-12-31 klockan 19:35:51
▲ Johanna ➟ blogg/hemsida: http://bridge.blogg.se

Så vackert ditt år har varit, önskar dig lycka i även nästa och hoppas få ta del av ditt liv genom bloggen! Tack för det gångna året.

Svar: Tusen tack, så fint att läsa detta, det är ju jag som ska tacka. :)
Rebecka Stålbrand

Postat den 2013-01-01 klockan 03:13:25



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
Jag som driver denna bloggen heter Rebecka och jag kommer från Göteborg men bor numera i Skövde. Ett av mina största intressen är fotografering och här i bloggen skriver jag och uppdaterar om just foto samt även lite om min vardag och mina tankar. Jag är 23 år gammal och har sedan hösten -14 pluggat "Webbutveckling" på högskolan. Välkommen till min lilla värld!