Tips: Cinemagraph
Skrivet: 2012-04-26 ▲ 20:24:12 / Kategori: Övrigt - Tips


Canon EOS 7D, Canon EF 50/1,4 USM

Det var en del som undrade hur jag fått till den här bilden och klart jag ska svara på det. För att göra detta måste du ha en kamera som kan filma men jag har även gjort en variant av detta med hjälp av stillbilder (kolla in den här) för länge sedan. Du behöver också något som rör sig, ungefär i samma bana hela tiden, bara fantasin sätter sina gränser här! ;) Det jag gör är att jag klipper ut någon/några få sekunder ur videon och "omvandlar" detta till en animation. Till slut sparar jag i gif-format vilket gör att bilden kan bli rörlig (dock sämre kvalité). Hur ni går till väga för att göra allt detta jobb i photoshop finns väldigt bra beskrivet i ett av Moderskeppets webb-tv avsnitt: Cinemagraph. Lycka till! :)
Lämna en åsikt? :)
4 kommentarer

Kommentarer
▲ minabrun - photography ➟ blogg/hemsida: http://miinabrun.blogg.se/

sååå fin bild!

Postat den 2012-04-26 klockan 21:20:41
▲ Sara ➟ blogg/hemsida: http://cclarstroom.blogg.se/

Sv; Okej tack:)

Postat den 2012-04-27 klockan 09:11:46
▲ Johanna ➟ blogg/hemsida: http://bridge.blogg.se/

Sv: Okej ♥ Är "Gemon dina ögon" bra? Har hört talas om den, men aldrig läst den. Är det något du föreslår att läsa under sommaren?

Postat den 2012-04-27 klockan 10:07:07
▲ Johanna ➟ blogg/hemsida: http://bridge.blogg.se/

Sv: Okej, då vet jag vad jag ska läsa i sommar ♥ Och om du tyckte att den var bättre än twilight-serien så borde den vara väldigt bra!

Postat den 2012-04-27 klockan 15:47:47



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
Jag som driver denna bloggen heter Rebecka och jag kommer från Göteborg men bor numera i Skövde. Ett av mina största intressen är fotografering och här i bloggen skriver jag och uppdaterar om just foto samt även lite om min vardag och mina tankar. Jag är 23 år gammal och har sedan hösten -14 pluggat "Webbutveckling" på högskolan. Välkommen till min lilla värld!