Läsarfråga #9
Skrivet: 2011-11-07 ▲ 18:28:52 / Kategori: Personligt - Frågor & Svar




Svar: Tack! Jag har aldrig prövat på detta tidigare så jag tog mig till hjälp av "Moderskeppet.se" där det finns många superbra photoshoptips. En av de som jobbar där har gjort ett webbtv-inlägg om Cinemagraph och hon går pedagogiskt igenom hur man ska göra, klicka här för att komma till videon. Vill bara säga att Cinemagraph görs från en film, det är alltså inte flera stycken foton som tagits direkt efter varandra. Lycka till! :)




Svar: Tusen tack! Jag kan visa lite snabbt om Actions, läs nedan. :) När det gäller Camera Raw, jag vet att jag också hade problem med det och det fungerade inte till mitt Photoshop CS2 på min HP-dator, vet inte varför. Men när jag började gymnasiet fick jag en Macbook och Photoshop CS5, här fanns Camera Raw redan i programmet och jag behövde inte göra någonting för att få det. Tyvärr kan jag inte hjälpa dig här.

Här kommer lite hjälp om "Actions". Här använder jag mig av Photoshop CS2. Kommentera gärna om det något som ni inte förstår eller som är oklart. :)

Lämna en åsikt? :)
3 kommentarer

Kommentarer
▲ ellensjo ➟ blogg/hemsida: http://ellensjo.blogg.se/

sv; Så lite!

Härligt att höra!

Jo de är bara fint med mig :)

Kram

Postat den 2011-11-07 klockan 21:19:39
▲ Johanna

Tack & tack! :)

Postat den 2011-11-08 klockan 17:17:43
▲ Jossan. ➟ blogg/hemsida: http://jossanderssons.devote.se

Tusen tack!

~ Nästa gång jag är ute & fotograferar och ska redigera bilderna måste detta testas!

Postat den 2011-11-12 klockan 22:50:42



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
Jag som driver denna bloggen heter Rebecka och jag kommer från Göteborg men bor numera i Skövde. Ett av mina största intressen är fotografering och här i bloggen skriver jag och uppdaterar om just foto samt även lite om min vardag och mina tankar. Jag är 23 år gammal och har sedan hösten -14 pluggat "Webbutveckling" på högskolan. Välkommen till min lilla värld!