Läsarfråga #10
Skrivet: 2011-11-10 ▲ 16:31:27 / Kategori: Personligt - Frågor & Svar



Svar: Hej! Tack så jätte mycket! :')
Oftast fotar jag min ridskolas hästar, eftersom jag vet att de får fotas och jag "känner" många av dem. Men det händer såklart att jag fotar andra hästar. Först brukar jag försöka se mig om och om det är någon i närheten frågar jag om det är okej att fota hästarna. Ibland finns det ingen i närheten och då brukar jag fota hästarna, det har hänt en gång att jag blivit tillsagd av en man som frågade vad jag gjorde. Jag frågade helt enkelt om det var okej att fota hästarna och det var det. :) Oftast är det snälla ägare och som säger att det är okej och om det inte skulle vara det, ja, då är det bara att acceptera och ta bort bilderna, det är inte hela världen. Jag vet själv att jag har svårt för att fråga men det är väl sådant man får stå ut med.
På allmäna tillställningar, t ex hopptävling har man tillåtelse att fotografera ekipagen, om det är en ryttare som inte vill vara med på bild är det hennes/hans ansvar att säga till före eller efter.
Lämna en åsikt? :)
4 kommentarer

Kommentarer
▲ M ä r t h a . V ➟ blogg/hemsida: http://maisonscotch.blogg.se/

Riktigt härliga bilder vi fick som plus! :D

Postat den 2011-11-10 klockan 18:04:21
▲ Linnea [Fotoblogg] ➟ blogg/hemsida: http://foreverlinnea.blogg.se/

det ser ut som om nåra av de bilderna är från bassholmen, är de det? :)

Postat den 2011-11-10 klockan 18:18:33
▲ Ida & julia

shiiiiiiiit så himla fina bilder!!!!!!!!!!:)

Postat den 2011-11-11 klockan 16:45:36
▲ Lova ➟ blogg/hemsida: http://tattifnatt.blogg.se/

Åhh vilka fina bilder!

Postat den 2011-11-11 klockan 18:56:35



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
Jag som driver denna bloggen heter Rebecka och jag kommer från Göteborg men bor numera i Skövde. Ett av mina största intressen är fotografering och här i bloggen skriver jag och uppdaterar om just foto samt även lite om min vardag och mina tankar. Jag är 23 år gammal och har sedan hösten -14 pluggat "Webbutveckling" på högskolan. Välkommen till min lilla värld!