Fotografens måste
Skrivet: 2011-06-21 ▲ 18:58:42 / Kategori: Personligt - Mina köp


Det finns såklart en anledning till att jag började sortera mina foton igår, jag köpte nämligen en hårddisk! Jag har många äldre bilder på en "gammal" hårddisk som hela familjen använder men det var länge sedan jag senast la in mina bilder där. Det fick alltså bli en ny egen hårddisk där jag nu har backup på alla mina foton som jag någonsin tagit och det är ju otroligt viktigt att ha. Om datorn hade gått sönder skulle jag inte haft några bilder kvar = katastrof. Så till alla ni som ännu inte har en backup på era bilder, skaffa det! Det är försent när man står där med en dator som är sönder, tomhänt och alla minnen man fångat på bild är borta.
Lämna en åsikt? :)
2 kommentarer

Kommentarer
▲ Nea ➟ blogg/hemsida: http://palomitas.blogg.se/

sv: Bra:D

Postat den 2011-06-21 klockan 21:23:44
▲ Matilda [myphoto.blogg.se] ➟ blogg/hemsida: http://myphoto.blogg.se/

Bra att du tipsar om det där! Själv hade jag en extern hårddisk som kraschade, och jag hade inte back-up nån annanstans, inte på datorn eller så.. Och de bilderna har jag ännu inte sett röken av, två år senare. Nu har jag backup på två separata diskar, går en sönder så kommer jag ha kvar bilder på den andra. :)



Svar: Tusen tack!! Vad bra att du gillade inlägget och att du ser det som en hjälp. Det värmer oerhört! Fortsätt våga!!

Postat den 2011-06-27 klockan 11:46:29



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
Jag som driver denna bloggen heter Rebecka och jag kommer från Göteborg men bor numera i Skövde. Ett av mina största intressen är fotografering och här i bloggen skriver jag och uppdaterar om just foto samt även lite om min vardag och mina tankar. Jag är 23 år gammal och har sedan hösten -14 pluggat "Webbutveckling" på högskolan. Välkommen till min lilla värld!